A többi régióban azért jól megy a cégnek - írja a
MarketingWeek. A Starbucks globális forgalma 6 százalékkal nőtt 2013-ban, első sorban az észak-amerikai és az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióknak köszönhetően.
A tavalyi 644 millió fontos működési eredmény rekordnak számít a cég történelmében. A jó teljesítmény három kulcstényezője Howard Schultz vezérigazgató szerint az új fizetési lehetőségek bevezetése, a hűségprogramok, és a Teavana teamárka újrapozicionálása volt.
A Starbucks adatai alapján Észak-Amerikában a hozzájuk betérő vásárlók körében a Starbucks Kártya már a harmadik legnépszerűbb fizetőeszköz volt, a mobil-alkalmazással vásárlók száma pedig elérte a 10 milliót, amely duplája az egy évvel korábbi eredménynek. Adam Brotman, a vállalat digitális igazgatója szerint a hűségprogram legnagyobb vonzereje annak személyre szabhatósága, gyakorlatilag minden vásárló specializált ajánlatokat kap.
A vállalat tovább fogja kutatni a közösségi- és a mobiltér jövedelmezővé tételének módszereit, de konkrétumokat még nem sokat hoztak szóba, a mobilos kávérendelés bevezetése az év vége felé várható. "Még mindig csak a digitális program elején járunk, vizsgáljuk, hogyan kapcsolódhatunk a fogyasztóinkhoz" - nyilatozta Troy Alstead vezérigazgató-helyettes.
Mindeközben Nagy-Britanniában története során először tapasztalt forgalmi visszaesést a Starbucks, amely több kávézót be is zárt a szigetországban. A márka megítélését negatívan befolyásolta a 2012 októberében lezajló incidens, amely során a cég veszteségesnek vallotta magát az adóhatóságok előtt, majd nyereségesnek befektetői előtt.