Hírek
21748 hír az adatbázisban
A Ferrari a világ legerősebb márkája
Marketinginfo.hu - 2014-02-28 14:23
Márkák

...de nem a legértékesebb. A Brand Finance tanácsadócég minden évben elkészíti 500-as márkaérték listáját.

A Ferrari a legerősebb márka - írja a BRAND-FINANCE. Az olasz autógyártó számos vizsgált területen teljesített jól, pl. a kívánatosság, hűség, vizuális egyediség, online jelenlét, dolgozói elégedettség.

"A sárga logóban ágaskodó lovat a világ minden táján egyből felismerik, még ott is ahol nincsenek aszfaltozott utak. A márkahűség pedig gyenge kifejezés a Ferrarit övező kultuszra" - nyilatkozta David Haigh, a Brand Finance vezérigazgatója.

A márkaerő listán elért első helyezése dacára az olasz brand mindössze a 350. helyet értel el márkaérték rangsorban a maga 4 milliárd dollárjával. Itt ugyanis már a hírnevet hatékonyabban dollárokra váltó Apple (105 Mrd) az úr.

Az almás cég legnagyobb kihívójának dél-koreai versenytása, a 79 milliárd dollárt érő Samsung bizonyult. Az ázsiai vállalat leginkább megbízhatóságnak, a gyors innovációnak és a sokszínű termékskálának köszönhette a jó helyezést.

A legnagyobb értékbeli progressziót a Netflix produkálta, amely majdnem megduplázta tavalyi eredményét, és egy 93 százalékos ugrás után most 3,2 milliárdnál tart, ezzel 468. a rangsorban. A tech szektorhoz tartozik még, hoy a 9,8 milliárd dollárt érő Facebook a 122. helyen tanyázik, és lehet még jobb is, ha a cég ígéretesen induló mobilhirdetési megoldásainak növekedési lendülete kitart.

Az uralkodó trendeket jól példázza, hogy a Wal-Mart az egyetlen "non-tech" vállalat az első tízben. Egész pontosan a 9. helyen van, eggyel az Amazon mögött. Az a tény, hogy a világ legnagyobb online kereskedelmi lánca megelőzte a világ legnagyobb offline kereskedelmi láncát, akár szimbolikusnak is tekinthető.

Földrajzi bontásban az amerikai cégek dominálnak, 185-en képviselik országukat az 500-as listán. A második helyen Japán végzett. Igaz a felkelő nap országának 7 vállalata is kiesett a tavalyi lista óta, viszont az ország három legnagyobb márkája, a Toyota, a Mitsubishi és a Honda egyaránt 30 százalékos értéknövekedést ért el. A TOP 5 további tagjai Németország, Franciaország és Nagy-Britannia. Kína, a világ második legnagyobb gazdasága csak a 6. helyre ért oda, pedig a Huawei és a Baidu is 50 százalékos progresszióra volt képes.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jelentett a Ferrari
  Növelte forgalmát és nyereségét a Ferrari
  F1 világbajnokkal bemutatózik a Shell
  Leköszönt a Ferrari elnöke
  Íme, a legértékesebb márkák!
  A Mustang feminim oldala
  Az Apple a legértékesebb brand, míg a Ferrari a legerősebb

További hírek ebben a kategóriában

A Mattel a játékhamisítók ellen
Jelentett a Ferrari
Bírságot kapott a Porsche
A legjobb hazai márkák között az...