Hírek
23270 hír az adatbázisban
Bevetésre indult az Adatvédelmi Kommandó
Marketinginfo.hu - 2014-02-27 15:07
DM

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség Tisztelt Vásárló Programjának legújabb részeleme egyfajta online razzia volt, amely 22 webáruházat vizsgált meg adatvédelmi szempontból.

Az akció a karácsonyi időszakban került lebonyolításra. A Tisztelt Vásárló Program célja a fogyasztóbarát kereskedelmi gyakorlat általános megerősítése. A felmérés szakmai partnerei a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda és a Crane.

Az Adatvédelmi Kommandóban azt vizsgálták, hogy a honlapokon a regisztráció, a hírlevél-feliratkozás, a cookie-kezelés és az adatvédelmi tájékoztató mennyire kompatibilis a hatályos jogszabályokkal. A 22 vizsgált webshop alulról közelít a legalapvetőbb adatvédelmi elvárásokhoz. A legrosszabb átlagot a hírlevél feliratkozás vizsgálata hozta. A vizsgált webshopok egyedi értékei alapján találkozunk szélsőséges hozzáállással: vagy érdemben és kiválóan foglalkoznak a kérdéssel, vagy egyáltalán nem tartják fontosnak. Az akció résztvevői egytől-egyig professzionális ügyvédek voltak.

A vizsgált oldalak egyik legjellemzőbb hibája az volt, hogy a regisztráció kitöltésével automatikusan hírlevélre is feliratkozik a vásárló, ez azonban nem, vagy csak más felületen (pl. Általános Felhasználási Feltételek) derül ki, mert a regisztrációs lapon erre vonatkozóan figyelmeztetés nincs, így kifejezett, egyértelmű hozzájárulásra sincs lehetőség. Gyakori gond volt még, hogy sokszor nincs utalás az Adatfeldolgozóra, ami csak abban az esetben megfelelő, ha nincs Adatfeldolgozó. Sok webmester nem határozza meg az adatkezelés időtartamát, és az is gyakorta megesik, hogy nincs a regisztráció mellett tájékoztató szöveg, csak linkre kattintva (más felületen) érhető el részletes adatvédelmi szöveg. Az Adatvédelmi Kommandó nem áll le, az elkövetkező hónapokban újabb iparágakat szándékozik górcső alá venni.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Górcső alatt a fitnesz szektor
  Adatvédelmileg jók a hazai webshopok
  Adatvédelmi szakértővel bővült az ügyvédi iroda
  A Crane-nel kommandózott a DIMSz
  Elindult a hazai ügyfélszolgálati piac felmérése
  Meghosszabbított nevezési határidő a DIMSZ versenyében
  Ismét a legszebb hangú ügyfélszolgálatost keresik
  Profit-növelés direkt kommunikációval
  Iparági összefogás a spamek ellen
  Jogi workshop és aktuális jogszabályi változások
  Bővült a DIMSZ
  Számos dolog kiderül a dm piacról
  Insight kutatás a hazai contact center piacról
  Contact Center piaci insight kutatás a DIMSZ-től
  Hosszabbítás és ügynökségi utazás a Golden Dove-nál
  A legszebb hangú ügyfélszolgálatost keresik
  Hamarosan jön a Golden Dove 2013
  Turisztika: ügyfél-elégedettség kutatás a DIMSZ-től
  A 4Life Direct csatlakozott a DIMSZ-hez
  Tagozati vezetőt választott a DIMSZ

További hírek ebben a kategóriában

Duettezik a Baileys és az Euroví...
Grafikus képzés nem csak művésze...
Ezek a világ legetikusabb vállal...
Add el először a személyiséged, ...