Hírek
20073 hír az adatbázisban
Így áll az európai autópiac
Marketinginfo.hu - 2014-02-26 13:10
Kutatás

Az öreg kontinens négykerekű járműveinek piaca 5,5 százalékkal tudott nőni januárban.

Az Európai Unió autópiaca igencsak megszenvedi a pénzügyi válság és a több országban végrehajtott gazdaságpolitikai változtatások hatásait - adta hírül az Eurobusiness. Az idei év első hónapjában összesen 935 ezer új kocsi talált gazdára. Ez a legrosszabb eredmény 2003, a mérés kezdete óta.

A legjobb mutatók Nagy-Britanniában és Spanyolországban születtek, ahol egyaránt 7,6 százalékos volt a progresszió, ehhez előbbiben 154, utóbbiban pedig 53 ezer modellt kellett értékesíteni. A földrész legnagyobb autópiacának számító Németországban 7,2 százalékos volt a növekedés (205 ezer), Olaszországban pedig 3,2 (117 ezer).

Franciaország jócskán le van maradva fél százalékos gyarapodásával, ami 125 ezer autót jelent. Az ország két legnagyobb autógyártója viszont jó eredményeket ért el az Unió területén. A Peugeot Citroen csoport 109 ezer modellt adott el (+7,4%), a Renault pedig 86 ezret (+13,4%).

A régiós eladások növekedése terén mindössze két japán vállalat tudta megverni a franciákat, a Mazda közel 35, a Toyota pedig majd' 17 százalékkal növelte éves értékesítési rátáját. Ha az eladott mennyiséget mérjük, akkor a kontinens királyának a Volkswagen csoport (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) számít 205 ezret meghaladó modellszámával.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Új korszak indult a magyar autópiacon, de kihívások is vannak
  Bővült a német autópiac
  Harmadik hónapja bővül az európai autópiac
  Íme az európai autópiac nyertesei

További hírek ebben a kategóriában

Növekszik a magyarok takarítási ...
Tarolt a sonka és a csokinyúl hú...
A CSR megjelenések
Igény sincs az állatbarát munkah...