Elindult a DM piac felmérése
Marketinginfo.hu - 2014-01-28 14:47
DM
A DIMSZ éves ágazati kutatása azzal a céllal indult útjára 2006-ban, hogy felmérje a hazai direkt marketing szektor méretét, valamint a direkt marketingben használt eszközök jelentőségét.
Az eredmények március elején lesznek publikusak - írja a szövetség közleménye.
A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásával ismét felméri a direkt marketing szektor megítélést, az egyes eszközök forgalmát és népszerűségét. A napokban az ügynökségi és a hirdetői oldal felé külön kérdőív ment ki. A két kérdőív tartalma eltér egymástól, a hirdetői kérdőív elsősorban a trendekre fókuszál.
A direkt marketing piac mérete 2012-ben 30,8 milliárd forint volt, vagyis lényegében nem változott az előző évben mért 30,9 milliárd forinthoz képest. A szektor több éve tartó, évi átlag 8 százalékos forgalomcsökkenése nem folytatódott az elmúlt években, így a piac figyelemmel kíséri a DM Szenzor friss adatait. A DIMSZ 2013-ban részt vett egy nemzetközi felmérésben is, a hazai eredmények alapján pedig a direct mail, a közösségi média és az email marketing kiemelkedően vezeti a rangsort. Az is jellemző, hogy Magyarországon a lead generálás a legfontosabb cél a márkaépítés és a hűségprogramok előtt. A korábbi kutatáshoz hasonlóan a DM Szenzor adatfelmérése online történik, az adatokat január 31-ig várja a szövetség. A 2014-es DM Szenzor szakmai partnere a KutatóCentrum, főtámogatója a Magyar Posta, a kutatás eredményei márciusban lesznek publikusak. Aki szeretne részt venni a kutatásban, és a részletes eredményeket megkapni, kérjük írjon a dmszenzor2014@dimsz.hu email címre.
Kapcsolódó cikkek:
Elindult a harmadik nemzetközi kutatás a data-driven marketing trendekről
Mobilmarketing kutatás a DIMSZ- és a Magyar Telekomtól
Adatvédelmi nap a DIMSZ és a NAIH szervezésében
Elindult a DM piac felmérése
A kreatívipar gazdasági hatásairól készül kutatás
A munkahelyi sokszínűség mára érték
Számos dolog kiderül a dm piacról
Hazai és nemzetközi kutatás indul a direkt marketing piac felmérésére
|