Hírek
22763 hír az adatbázisban
Címkeadatbázis segíti a tudatos vásárlást
Marketinginfo.hu - 2014-01-24 09:54
CSR

Több mint 200 féle olyan emblémával találkozhatunk, amelyek a termékek vagy szolgáltatások valamilyen környezeti, társadalmi jellemzőjére utalnak. Az eligazodásban segít a Tudatos Vásárlók Egyesületének adatbázisa.

Mi alapján igazodik el, akinek fontos, hogy olyan terméket vásároljon, amelynek gyártása során nem szennyezték a környezetet, nem tesztelték állatokon, bio alapanyagokból vagy újrahasznosított papírból készült?

Napjainkban már Magyarországon is több mint 200 féle olyan emblémával találkozhatunk, amelyek a termékek vagy szolgáltatások valamilyen környezeti, társadalmi jellemzőjére utalnak - adta hírül a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény. Gondot jelent az összehasonlításuk, mert nagyon eltérő mennyiségű és minőségű információt rejthetnek, illetve nagyon eltérő odaítélésük módja. Előfordul, hogy a címke mögött kevés a tartalom. Így a fenntartható fogyasztás, a tudatosságon alapuló vásárlási döntéseket a megfelelő információk hiányában sokszor nehéz meghozni.

Az eligazodáshoz nyújt segítséget a Tudatos Vásárlók Egyesülete termékcímke-adatbázisa, amely jelenleg 50 termékcímke bemutatását és 3 skálás értékelését tartalmazza. Olyan emblémák leírását és értékelését tették közzé, amelyek elterjedtek, a mögöttes tartalmuk megismerhető. Az adatbázist újabb védjegyekkel, jelekkel és feliratokkal folyamatosan bővíteni fogják és felhívni a vásárlók figyelmét az esetlegesen megtévesztő, félrevezető jelölésekre is.

A különböző feliratok, jelölések, védjegyek alkalmasak arra, hogy komplex üzeneteket közvetítsenek egy-egy konkrét termék vagy szolgáltatás jellemzőiről, biztosítva a fogyasztó számára azt, hogy valaki valahol ezeket a jellemzőket megvizsgálta, ellenőrizte. A Tudatos Vásárlók Egyesületének célja az adatbázissal, hogy minél többen ismerjenek meg olyan, hiteles és bevált környezeti, társadalmi címkéket és tanúsítási programokat, amelyek valóban hozzájárulnak egy fenntarthatóbb, környezettudatosabb, egészségesebb, igazságosabb világhoz. Illetve minél többen ismerjük és felismerjük az álcímkéket.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Miért lényeges, hogy az öntapadó etikett címke megfelelő legyen? (x)
  Nyomtatható és fénymásolható etikett címke (x)
  A vásárlók csekély része érti az élelmiszercímkén írtakat
  Új weboldal indult a tudatosabb táplálkozási szokásokról
  Látványosan növekszik a tudatos vásárlás Magyarországon
  Tesco saláta nyert a tudatos vásárlóknál
  Gyümölcsteák tesztje: nem jobb a drágább
  Környezettudatos vásárlókat jutalmaz a Telenor
  Ne vásárolj semmit! nap november 25-én
  Tudatos vásárlást ösztönző kampány indult
  Fesztiválok tudatos vásárlóknak
  Megnyílt a Tudatos Vásárlók Áruháza
  Csokinyulakat tesztelt a TVE
  Környezettudatos online játék és közösség indult
  Tudatos vásárlók az internetezők

További hírek ebben a kategóriában

Minden újonnan nyíló ALDI parkol...
Az ukrán háború menekültjeinek s...
Az ukrán háború menekültjeinek s...
Csökkentette a szalámik csomagol...




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...