Nemtörődömség miatt veszítik el a vevőt
Marketinginfo.hu - 2014-01-24 09:44
DM
Az építőanyag-kereskedések 43 százaléka nem felelt meg a kiszolgálás alapvető követelményeinek, a vevők 60 százalékát elveszítik tudatlanságuk miatt.
A fenti statisztikák a Mapei próbavásárlásaiból derültek ki, amelyekre az Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózatának (MÉBKER) megbízásából, 2014 januárjában 50 kereskedésnél került sor - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.
Azért, van javulás a tavalyi eredményekhez képest: jóval több eladó köszön és néha még mosolyognak is. 2013-ban még a kereskedések 55 százalékában köszöntek, idén már 83 százalék ez az arány. Viszont a mosolygás már nem megy ilyen könnyen. Tavaly 47 százalék mosolygott, idén 67 - ismertette a próbavásárlások eredményeit Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
Egy vállrándítással elintézik a vevőt
Összességében javultak, de nem jók az eredmények tavalyhoz képest. A boltok 43 százalékának még mindig gyenge a minősítése. Igaz, ez fejlődés, hiszen 2013-ban az üzletek 70 százaléka teljesített alul.
Az üzletek több mint felében az eladók legtöbbször csak várakoztak, és nem csak célirányos kérdést nem tettek fel, de még általános érdeklődést sem mutattak. Szinte minden boltban vállrándítással intézték el, ha a vevő máshol is körül akart nézni vagy az árat kifogásolta.
Mindössze 60 százalékosra értékelték a próbavásárlók az eladók alapvető (képzés nélkül is elvárható) értékesítési teljesítményét. A legalapvetőbb hibák, hogy nem hívják fel a vevők figyelmét az akciókra, nem ajánlanak termékeket, vagy például nem adnak prospektust. Az eladók 70 százaléka nem ajánlja a vevőnek a termék megvételét, pedig ez az értékesítés kulcsmomentuma. Emellett 58 százalékuk egyáltalán nem kezeli a kifogásokat, egyszerűen hagyják, hogy a vásárló üres kézzel távozzon.
A kereskedőknek most alkalmuk lenne kitörni az elmúlt évek mélyrepülése után, mivel az építőipar a legfrissebb adatok szerint 18 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. Azonban nem tud részesedni az ágazat növekedéséből az, aki nem igyekszik a vevők kedvében járni, és nem nyújt megfelelő kiszolgálást - vélekedett Markovich Béla.
Kapcsolódó cikkek:
Jó év volt 2016 az építőanyag-kereskedelemben
Személytelennek érzik az emberek a benzinkutakon történő kiszolgálást
|