A cég budapesti irodáját Mike Norris, az angol vállalat vezérigazgatója és Berényi János, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) elnöke adta át kedden.
A központban induláskor 50 magyar, több nyelven beszélő munkavállalót alkalmaznak, akik számát 2015 végére 250-re kívánnak növelni. Ezt követően pedig a tervezett létszám várhatóan tovább nő, és eléri az 500 főt, ami további 1,2 millió eurós befektetést jelent majd. Az informatikai szolgáltatásokkal foglalkozó brit cég múlt évi árbevétele 3,5 milliárd euró, több mint 100 milliárd forint volt.
Mike Norris, a szolgáltató központ átadását megelőző sajtótájékoztatón elmondta: a cégnek 14 ezer alkalmazottja van szerte a világban. Közülük 4 ezren foglalkoznak távoli elérésű, telefonos szolgáltatás nyújtásával. A budapesti iroda munkája "élesben" a jövő hét hétfőjén kezdődik meg.
A vezérigazgató az MTI kérdésére elmondta: a cég árbevételének mintegy 32 százalékát teszik ki a különböző szolgáltatásokból, például az adatközpontok működtetéséből származó bevételek. A fennmaradó bevételi hányadot a hardver- és szoftvereladások adják.
A cég választása a most átadott iroda működtetésére azért esett Budapestre, mert a magyar munkaerő jól képzett, sokrétű a technológiai tudása és több nyelvet is ismernek a dolgozók - közölte. Ez utóbbi volt az egyik legfontosabb szempont. Mindezt figyelembe véve, ezért is várható a budapesti iroda bővítése. A tervek szerint 2015 végére a cég budapesti szolgáltató központjában már 250-en dolgoznak.