A piacot jelenleg a Whirlpool, a General Electric és a Kenmore uralja, a Samsung azonban kissé módosítana a játék menetén. A vállalat jó úton halad efelé, különösen az Egyesült Államokban, ahol az elmúlt öt évben 2,3 százalékosról több mint 10,5 százalékra növelt piaci részesedését. A vállalatnak ugyanakkor nehéz dolga lesz, ha a piacvezető Whirlpool elé kíván vágni. A Samsung háztartási készülékekhez kapcsolódó árbevétele körülbelül 12 milliárd dollár-, míg a Whirlpool-é közel 18 milliárd dollár volt 2012-ben. A koreai cég konyhagépekre fordított reklámköltései pedig messze elmaradtak a Whirlpool-étól, előbbi 29,1, míg utóbbi 54,3 millió dollárt költött a háztartási masinák hirdetésére.
A Samsung új lépést tesz célja felé- a héten a las-vegasi Consumer Electronics Show-n bemutatta Smart Home kezdeményezését , amelynek célja , hogy az okostelefon és tablet userek készülékükkel ellenőrizhetik otthonuk légkondicionálóját, hűtőszekrényét, mosogatógépét, valamint a LED-es világítást. A készülékek egy szoftver segítségével csatlakozni tudnak az internethez, de beépített kamerákkal is nyomon követhetők.
További lépés, hogy a Samsung extra szolgáltatásokkal szerelné fel újabb konyhagépeit- így a Chef Collection hűtőgép különböző zónáiban eltérő hőmérsékleten tarthatja poórtékáit a fogyasztó, a FlexDuo sütővel két különböző hőmérsékleteken melegíthetünk. A cég emellett kifejlesztett egy új mosogatási technológiát, az úgynevezett Waterwall, amely a gépekben a megszokott forgó szórókaros rendszert egy lineáris rendszerrel helyettesíti, ez pedig- a Samsung ígérete szerint- a mosogatógép nehezen hozzáférhető sarkaiba is felszórja a vizet.
Az új Chef Collection készülék konzulensei Michelin -csillagos szakácsok voltak- így a híres francia vendéglős Michel Troisgros, valamint a kaliforniai szakács Christopher Kostowot-
értesült a businessweek.