Hírek
21156 hír az adatbázisban
Optimisták a családi vállalkozások
Marketinginfo.hu + MTI - 2014-01-06 11:21
Kutatás

Optimistán tekintenek a jövőbe, beruházásokat terveznek, többségében növekvő vagy stagnáló forgalomról számolnak be az európai családi tulajdonú vállalkozások, köztük a magyarok is.

A KPMG és az European Family Business által közösen végzett "European Family Business Barometer" című felmérése során 14 országban hatszáz családi vállalkozást kérdezett meg kilátásaikról, beruházási terveikről és az előttük álló kihívásokról a KPMG és a European Family Business.

A felmérés alapján Magyarországon a gazdasági válság okozta új gazdasági környezet adta kihívásokhoz való alkalmazkodásukban sokat segít a vállalkozásoknak a gyors döntéseket lehetővé tevő szervezeti struktúra, valamint a változásokat elfogadó kultúra. Probléma ugyanakkor a forrásbevonás, valamint a napi működési problémákon túlmutató stratégiai gondolkodás teljes, vagy részleges hiánya.

A magyarországi tapasztalatok szerint jellemzően nem foglalkoznak kellő mélységben a vezetés, vagy a tulajdonlás utódlásának kérdéseivel, hogyan lehet megosztani a családi vállalkozás irányításával járó terheket családon belül, vagy családon kívül a hatékony döntéshozatal megtartásával, milyen növekedési lehetőségei vannak a társaságnak, milyen feltételekkel lehet finanszírozókat, vagy befektetőket bevonni, illetve hogyan lehet értékesíteni a társaságot - idézik a közleményben Mádi-Szabó Zoltánt, a magyarországi KPMG családi vállalkozásokért felelős csoportjának vezetőjét.

A felmérésben megkérdezett családi vállalkozások többségének, 54 százalékának pozitív kilátásai vannak a következő 6-12 hónapra. A válaszadók 43 százalékának nőtt, 26 százalékuknak pedig stagnált a forgalma az elmúlt fél évben. A megkérdezettek 76 százaléka munkavállalóinak számát is emelte vagy szinten tartotta az elmúlt hat hónapban (40 százalék növelte, 36 százalék szinten tartotta).

A közlemény szerint további pozitív jel, hogy a felmérés szerint a válaszadók 92 százaléka gondolkodik beruházási lehetőségekről, és 57 százalékuk az EU-n belül szeretne beruházni. Ez azt mutatja, hogy a családi vállalkozások még mindig látnak lehetőséget az unió területén belül való bővülésre.

Bár a megkérdezettek pozitív képet festettek a jövőről, maradt néhány jelentős kihívás: továbbra is nehéz hitelhez jutni, ezt a válaszadók 51 százaléka emelte ki. A megkérdezettek többsége úgy gondolja, hogy a szabályozási keretrendszert is lehetne fejleszteni az egyszerűsítés irányába. A vállalkozások 62 százaléka szerint az egyszerűsített adószabályok, 57 százalékuk szerint a munkapiaci szabályozások egyszerűsítése lenne leginkább pozitív hatással üzletükre.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Optimisták a családi vállalkozások
  A családiasság is okozhatja egy cég vesztét
  Új kihívásokkal szembesülnek a családi vállalkozások
  Egyre megbízhatóbbak a családi vállalkozások
  A családi vállalkozások jövője
  Nőttek a beruházások
  Az önfoglalkoztatás lehetne a magyar gazdaság húzóágazata
  Szárnyakat kaptak a beruházások
  Nem szívesen indítanak saját vállalkozást a magyarok
  Növekvő nyereségre számítanak a vállalkozások

További hírek ebben a kategóriában

A magyar munkavállalók 14 százal...
Bővül az online kiskereskedelem ...
A magyar szülők 20 százaléka gyű...
Optimisták a magyarországi válla...