Rekordra számítanak a gyógy- és wellness fürdők vezetői idén
Marketinginfo.hu - 2013-12-20 12:58
Kereskedelem
A magyarok utazásaik közel negyedét egyébként is fürdőkben, wellnesszel töltik, de hagyományosan az év utolsó napjai a legforgalmasabbak, a hosszú téli szabadság miatt pedig ez év végén csúcsot várnak a szakemberek.
Mindez a turizmusban dolgozók számára újfajta kihívást jelent - mondja Dr. Puczkó László, a BKF Turizmus, Szabadidő és Szálloda Intézetének intézetvezetője.
A magyar háztartások 63 %-a vett részt többnapos utazáson a tavalyi év során a Magyar Turizmus Zrt. adatai alapján. Ráadásul nemcsak nyáron, a télen is szívesen útra kelünk: az év végi hónapokban a magyar háztartások 10 %-a szervez valamilyen többnapos üdülést. Több, mint negyedük (26,6%) pedig kifejezetten azzal a céllal indul útnak, hogy gyógy-, vagy wellnessfürdőbe látogasson.
"Jellemzően december első harmadában kevesebb vendégünk van az év többi hónapjához képest - ez a karácsonyi készülődés időszaka, illetve szabadságot sem veszünk ki ilyenkor. 26-tól azonban beindul az év végi forgalom, december 27. és 28. pedig minden évben a két legsűrűbb napunk." - mondja Juhász Szabolcs, az Aquaworld élményfürdő igazgatója.
Egyébként is jellemzővé vált a fürdőigazgató tapasztalatai szerint, hogy a magyar családok céltudatosabban szervezik meg, mivel töltik szabadságukat. De nemcsak e tekintetben egyre jellemzőbb a tudatosság a belföldi turistákra: Juhász Szabolcs szerint ugyancsak észrevehető tendencia, hogy a vendégek egyre jobban figyelnek egészségükre, és ehhez illeszkedően választják meg, milyen turisztikai szolgáltatásokat vesznek igénybe. "Az elmúlt pár évben vált kifejezetten érzékelhetővé, hogy a vendégek nemcsak fürdeni jönnek, hanem tudatosan keresnek egyes szolgáltatásokat." - mondja.
A turisták valóban egyre tapasztaltabbak és tudatosabbak - véli Dr. Puczkó László, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola intézetvezetője, Juhász Szabolcs egykori tanára. "Egyedi és emlékezetes élményekre vágynak." - mondja. Miközben tehát növekszik a spa és wellness szolgáltatásokat kereső turisták száma, a vendégek nemcsak többet, de kifinomultabb kínálatot is elvárnak a pénzükért. Az akár szokatlannak is tekinthető elemeket is vegyítő új szolgáltatásokat, illetve olyan fürdőket keresnek fel előszeretettel, amelyek vagy építészeti megoldásaikban, vagy az általuk kialakított koncepció miatt egyedinek számítanak. A vendégek növekvő tudatossága egyben azt is jelenti, hogy nagyobb figyelmet kell fordítani a szolgáltatások minőségére is.
"Ez pedig a szakemberképzés egyik legjelentősebb kihívása jelenleg" - mondja a szakértő. A BKF tanára szerint ezért a legfontosabb olyan készségeket és gondolkodást kialakítani a leendő kollégákban, amelyekkel gyorsan tudnak reagálni az egyre tempósabban végbemenő változásokra, és amelyek igyekeznek olyan feladatokra felkészíteni a hallgatókat, amelyek ma még (talán) nincsenek is. Ehhez pedig kreativitás, egymástól jelenleg akár még távol lévő területek, megközelítések ismerete szükséges, a leendő szakembereknek ezért több szakterületen is folyamatosan képezniük kell magukat ahhoz, hogy ezen piaci elvárásoknak meg tudjanak felelni.
Kapcsolódó cikkek:
A wellness pozitív hatással van az egészségünkre (x)
Az élmény, mint terápia
Gyógy- és wellness szállodák marketingkommunikációja
Sikerágazat a belföldi turizmus
Slágerszak lett a turizmus
Új vezető irányítja Budapest turisztikai promócióját
Budapest a legjobb ár-érték arányú város a Tripadvisor szerint is
|