Hírek
22434 hír az adatbázisban
Ajándékcsomagok: a dezodor és a tusfürdő a legkedveltebb termékek
Marketinginfo.hu - 2013-12-13 13:32
Kereskedelem

Testápoló szereket és gyógyhatású készítményeket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagból a kiskereskedelem mintegy kétmillió darabot értékesített, és a fogyasztók közel három és fél milliárd forintot adtak ki értük t

Testápoló szereket és gyógyhatású készítményeket tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagból a kiskereskedelem mintegy kétmillió darabot értékesített, és a fogyasztók közel három és fél milliárd forintot adtak ki értük tavaly november-decemberben. Továbbra is dezodor és tusfürdő a két legkedveltebb termék a csomagokban, és forgalmuk meghaladta a 600-600 millió forintot, állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Forgalom szerint a rangsorban a kéz- és testápoló krémek következnek, valamint a recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények, egyaránt közel 300 millió forintos bolti eladással. A deo spray, a borotválkozás utáni szerek és a sampon forgalma pedig meghaladta a 100-100 millió forintot.

Összességében a boltok előre összeállított ajándékcsomagjaiból érték szemponjtából 3 százalékkal csökkent a forgalom, tavalyelőtt november-decemberhez viszonyítva. Mennyiséget tekintve 12 százalékkal kevesebbet adtak el, egyik ünnepi szezonról a másikra. Ennek következtében nőtt egy-egy csomag átlagos értéke. Amíg tavalyelőtt a karácsonyi csomagoknál 1 492 forintos átlagárat regisztrált a Nielsen, addig legutóbb 10 százalékkal többet, 1 646 forintot.

Legkeresettebbek a bolttípusok közül hipermarketben az ajándékcsomagok. Teljes bevételükből 55 százalékkal részesedett a legnagyobb kereskedelmi csatorna tavaly. Ott 1 százalékpontos csökkenést állapítottak meg, az előző évi november-decemberhez viszonyítva. Szintén 1 százalékponttal csökkent a másik jelentős üzlettípus, a drogéria piaci részaránya, 35 százalékra. Így a többi bolttípus piacrésze 8-ról 10 százalékra emelkedett,a tavalyi ünnepi szezonban, az előző évi szezonnal szemben.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Körkádat vásárolnál? Segítünk a választásban! (x)
  13 milliárd forint fölött az izzadásgátlók éves forgalma
  Negyedével nőhet idén a karácsonyi ajándékra szánt összeg
  Alumíniummentes férfi dezodor teszt a TVE által
  A tusfürdő vásárlási szokásaink
  Drágultak a szájápolási termékek
  Kevesebb kozmetikum és vegyi áru fogyott
  A Sága piacvezető a pulykasonka gyártásban
  Palackján is hirdeti vezető szerepét Fanta
  Stabil maradt az élelmiszer-kiskereskedelem

További hírek ebben a kategóriában

Milyen a jó babaruha? (x)
Zabpehelyliszteket hívnak vissza
Az eMAG megnyitotta első magyaro...
Zuhant a svájci óraexport