A Direkt Marketing Szövetségek Nemzetközi Föderációja (IFDMA) és az amerikai CMO Tanács előállt legelső tanulmányával, amelyhez a DIMSZ-en keresztül Magyarországról is érkeztek adatok.
A marketing mix 2013: marketing trendek, költések és hatékonyság mérése az egész világon 13 ország marketingszakembereinek a véleményét vizsgálta Amerikában, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, illetve Európában.
"Növekedésnek indult a globális költési bizalom, jelezve, hogy elkezdődött a talpra állás. Ez tipikusan olyan időszak, amikor a marketing szakembereknek és a hirdetőknek bővíteniük kell a tapasztalatokat és az elköteleződés léptékét, hogy elérhessék a költésre hajlandó célközönséget" - nyilatkozta Jodie Sangster, az IFDMA elnöke, aki egyben az ausztrál Association for Data-Driven Marketing and Advertising vezetője is az ausztráliai Sydney-ben.
Magyarországi eredmények
A direct mail, a közösségi média és az email marketing kiemelkedően vezeti a rangsort. Az is jellemző, hogy Magyarországon a lead generálás a legfontosabb cél a márkaépítés és a hűségprogramok előtt.
Itthon a tradicionális dm költések még mindig 50% fölött vannak (51%), de erősen jön föl a digitális csatorna is. Miközben pedig a keresőmarketing, a közösségi média és az email marketing a leghatékonyabb, a válaszadók a tv-t és a rádiót tartják a legkevésbé hatékonynak. A jövő évi költéseket illetően pedig, bár elég nagy a bizonytalanság, de azért már többen várnak növekedést (24%) mint csökkenést (16%).
Nemzetközi eredmények: bővülő büdzsék
A válaszadók többsége (39%) arról számolt be, hogy a 2013-as büdzséjük növekedett a 2012. évihez képest. További 32% jelezte, hogy ugyanannyit költenek, nincs változás az elmúlt évhez viszonyítva.
A marketingesek többsége (45%) úgy érezte, hogy büdzséjük bővülése 2014-ben is folytatódik majd, miközben mindössze 12% vélte úgy, hogy a büdzsék csökkenni fognak.
Átállás a digitális csatornákra
Ezeket az általános büdzsé bővüléseket a digitális fejlesztések mozgatják, melyeken belül a közösségi média, az email marketing és a keresés a legnépszerűbbek. A válaszadók 17%-a szerint a közösségi média területén nőnek a legjobban a büdzsék, 16% pedig úgy vélte, hogy az email és keresés területén szintén nőni fognak a költések.
A jelentés szerint a megnövekedett költéseken belül a legfontosabb tétel a digitális média, amely tartalmazza az online megjelenítést, az internetes retargetinget, a mobil- és alkalmazásfejlesztést.
A bevétel jelenti a kritikus mércét
A marketing szakemberek arról is beszámoltak, hogy a marketing kampányokat a bevételhez kapcsolják. A válaszadók csaknem fele szerint emelkedtek a bevételeik a marketing kampány munkának köszönhetően. Érdekes módon azonban a megkérdezettek 37%-a úgy nyilatkozott, hogy marketing akcióik fele csak csekély mértékben vagy egyáltalán nem növelte a nyereségüket.
A nyereségüket bővíteni tudó válaszadók abban különböznek a gyengébben teljesítőktől, hogy már induláskor befektettek marketing tevékenységbe. Azon válaszadók 32 százaléka, akik nem tapasztaltak semmilyen hatást éves forgalmukban, csökkentette büdzséjét, és úgy vélte, hogy a 2014-es büdzséje sem fog változni.
"Az első globális tanulmány egyértelművé tette, hogy továbbra is a digitális terület viszi előre az ágazatot. A 2014-hez fűzött remények nem csak a megnövelt büdzsék ígéretén alapulnak, melyek révén a marketingesek további tapasztalatokat szerezhetnek és robusztusabb kampányokat indíthatnak, hanem azon az egyre fejlődő képességen is, hogy a teljesítményt a befektetés valódi hozama alapján tudják mérni" - állapította meg Vámos-Hegyi Attila, a DIMSZ elnöke.
A tanulmány teljes terjedelmében
itt tölthető le.