Hírek
23267 hír az adatbázisban
Idén is a nők vásárolnak többet karácsonykor
Marketinginfo.hu - 2013-12-12 09:53
Kutatás

A karácsonyi vásárlást egyre többen kezdik az interneten. Idén a vásárlók kétharmada 30 ezer Ft alatt fog költeni. A nők több ajándékot vesznek, lassabban és megfontoltabban- állapítja meg az Olcsóbbat.hu kutatása.

Az Olcsóbbat.hu vezető ár-összehasonlító portál 1500 fő megkérdezésével végzett online kutatást karácsonyi vásárlási szokásainkról.

A válaszadók 87%-a a vásárlást megelőzően az interneten keres információt egy-egy termékkel kapcsolatban. Leginkább a 25-45 év közöttiek, illetve a férfiak részesítik előnyben az internetes információkeresést. Emellett a vásárlók több mint fele nézi át az áruházak akciós hirdetési újságait, valamint minden második nő sok információt az áruházakat járva, nézelődés közben szerez be.

Konkrét termékek esetében a legtöbb férfi a webáruházak oldalai mellett a gyártó honlapját is megnézi, ha kérdése van. Szinte minden megkérdezett úgy nyilatkozott, hogy elolvassa más felhasználók véleményét, értékelését is a termékek oldalain. A legnagyobb jelentőséget a 65 év felettiek tulajdonítottak a megjelenő vásárlói véleményeknek.

Az idei karácsonyi szezonban a válaszadók közel kétharmada bevásárlóközpontokban vásárol, fele hipermarketekben, és kicsit kevesebb mint a fele interneten keresztül is. A z okostelefonnal rendelkezők több mint fele (vagy 10%-a rendszeresen) használja okostelefonját b. is a keresgélés, vagy vásárlás során.

A megkérdezettek 40%-a már ősszel nekilát a vásárlásnak, a 65 éven felüliek több mint fele ekkor kezdi meg a karácsonyi ajándékvásárlást. A fiatalabbak nagyrészt decemberre hagyják az ajándékok beszerzését.

A kutatás szerint a vásárlással a nők több időt töltenek el mint a férfiak. A férfiak célirányosabbak, kevesebb idő alatt, rövidebb utat bejárva veszik meg az ajándékokat.
A kiválasztott ajándékkal szinte mindenki örömet szeretne okozni. Emellett a vevők csaknem kétharmada számára fontos az is, hogy a kiválasztott termék márkás és minőségi legyen.

Az Olcsóbbat.hu kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók háromnegyede örömforrásként tekint a vásárlással töltött időre, negyedük éli meg csupán kötelességnek. A legtöbben 5-8 fő számára vásárolnak ajándékot, a férfiak általában kevesebb, a nők jellemzően több embert lepnek meg idén is.

A megkérdezettek harmada 10-20.000 Ft között tervez költeni, de összesen a kétharmaduk mondta, hogy biztosan 30.000 Ft alatti összegből fogja megoldani a karácsonyi ajándékok beszerzését. 100.000 Ft fölött csupán a válaszadók 4%-a fog tudni költeni idén.

A megkérdezettek 98%-a számára felmerült, hogy idén spórolni szeretne a karácsonyi kiadásokon. Az Olcsóbbat.hu kutatásában résztvevők 40%-a a karácsonyi menün szeretne takarékoskodni, negyede kisebb értékű ajándékokat fog venni, ötödük megfontolja, hogy legyen-e otthonában karácsonyfa. 15-15% állítja, hogy kevesebb embernek vesz ajándékot, illetve kifejezetten a leértékelt, akciós termékeket fogja keresni. Minden tizedik vásárló ismerte el, hogy ilyenkor saját magát is meglepi valamivel.

A vásárlás során trükkökhöz folyamodók között a legtöbben megpróbálnak megelőzni más vevőket, hogy biztosan lecsaphassanak a kiszemelt termékre, több mint harmaduk a pénztárnál is megpróbál előrejutni. 16%-uk számolt be arról, hogy ilyenkor szabálytalanul vezet, ill. 10% a tilosban parkol pusztán azért, hogy előbb túl legyen a vásárláson.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Tíz százalékkal kevesebb termék fogyhat az idei Black Friday során
  Kiderült mire költenének inkább a magyarok
  40 ezer az átlagköltés karácsonykor
  Kiderül, ki mit vesz karácsonyra
  Egyre több vállalat költ új gépekre nyomtatópiacon
  Egyre több ügyfél rendelkezik hitelkártyával
  A munkahelyi sokszínűség mára érték
  Változatlan a fiatalok ajándékozási kedve
  Szakmai támogatóra lelt az Internetes Vásárlás Napja
  Már mobilon is használható az Olcsóbbat.hu
  Új web- marketingeszközzel erősít az Olcsóbbat.hu
  Nem tartanak a multiktól a webáruházak
  Kevesebb és olcsóbb ajándék kerül a fa alá

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde fontosnak t...
10-ből 9 magyar jelentősen vissz...
Generációváltás: cégek tízezrei ...
Generációs szakadék az online vá...