Hírek
23579 hír az adatbázisban
Drágultak a szájápolási termékek
Marketinginfo.hu - 2013-12-11 10:55
Kutatás

Október végéig három százalékkal bővült idén értékben a fogkrémek, fogkefék és szájvizek piaca - áll a Nielsen elemzésében.

Fogkrémre a fogyasztók 10 milliárd forintot költöttek a vizsgált időszakban, amit 3 százalékos értékbeni növekedéssel, ám 2 százalékos mennyiségi csökkenéssel értek el a boltok.

Egy liter fogkrém mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 5.395 forint volt idén szeptember eleje és október vége között, ami 6 százalékos drágulást jelent tavalyhoz és 10 százalékosat tavalyelőtt képest.

A bolttípusok súlyát vizsgálva elmondható, hogy a fogkrémek kiskereskedelmi forgalmából a 2.500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek és a drogériák piaci részesedése értékben egyaránt 33 százalékot ért el. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres csatorna mutatója stabilan 16 százalék. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb élelmiszerüzletek részaránya viszont 10 százalékról 11-re emelkedett.

"Az átlagosnál jóval keresettebbek a fogkrémek gyártói márkái." - állapította meg Bakk József, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. "Tavalyhoz hasonlóan értékben ugyanúgy 97 százalékkal részesedtek a teljes forgalomból a január és október között időszakban. A piacot jellemzi, hogy a gyártók erős kínálata több árszegmenst is lefed, valamint a márkák hitelessége a fogyasztók szemében rendkívül magas a szájápolási cikkek esetén is, ahogyan általában a személyes higiéniával kapcsolatos áruknál."

Fogkefékből értékben is, mennyiségben is egyaránt 5 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben idén október végéig. A fogyasztók kilenc és fél millió fogkefét vásároltak, összesen közel 3 milliárd forintért. Ebből az összegből háromnegyed rész jut a drogériákra és 2.500 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre. A drogéria részaránya 40 százalékról 41-re nőtt, míg a 2.500 négyzetméter feletti csatornáé 36-ról 34 százalékra csökkent.

A fogkefék átlagára alig változott: idén szeptember-októberben 309 forint volt egy darab fogkefe mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára, egy évvel korábban 308, tavalyelőtt pedig 302 forint.

Az elektromos fogkefék értékesítéséből a kiskereskedelem több mint félmilliárd forint bevételhez jutott, ami 24 százalékkal haladja meg a tavaly január-októberi számokat. Mennyiséget tekintve 14 százalékkal adtak el többet, ami négyszázezer darabnál is többet jelent.

Az elektromos fogkefék forgalmazása olyannyira koncentrált, hogy két csatornára korlátozódik: a drogériák részaránya értékben 63 százalék, a 2.500 négyzetméternél nagyobb üzleteké pedig 37 százalék.

Az átlagosnál kedvezőbb trendeket fő okát a fogyasztási szokások változásában látja Bakk József, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője: "Az emberek egyre nagyobb része keresi az egészség megőrzését nyújtó termékeket. Így azokat is, amelyek a szájápolást szolgálják. A kedvező trendek egyik oka, hogy a fogyasztók egyre több termékből választhatnak. A szélesebb kínálatban egyénre szabott speciális, esetenként terápiás jellegű szájápolási készítmények is szerepelnek. A kínálati oldal aktivitásai közé tartoznak a kedvezményes ajánlatok is; például a promóciós csomagok vagy az egyszerű árengedmények. Szembetűnő, hogy mind a hagyományos, mind az elektromos fogkefe forgalma értékben és mennyiségben is emelkedik."

A szájvizek forgalma az első tíz hónapban közel jár a 3 milliárd forinthoz, miután 4 százalékkal bővült a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az 1 millió litert meghaladó mennyiségi eladásnál 5 százalékos többletet regisztráltak. A gyártói márkák itt is erősek, és piaci részesedésük értékben 93 százalék mind idén, mind múlt év január-október között.

A trendekkel kapcsolatban Bakk József megállapította, hogy: "A legutóbbi évek során a szájvíz, mint főképp fog- és ínybetegségeket megelőző, kiegészítő termék fejlett kategóriává nőtte ki magát. Emiatt a növekedés korábbi intenzív üteme lassult."





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Természetes szájápolás vegyszerek nélkül (x)
  Kampány indult a helyes szájápolásért
  Magyarország szájápolási szokásai 2017-ben
  Válaszút előtt a P&G Indiában
  Huszadik szájápolási hónap
  Az amerikaiak imádnak rágcsálni
  Decemberben különösen keresik az emésztést segítő szereket
  Ajándékcsomagok: a dezodor és a tusfürdő a legkedveltebb termékek
  Procter & Gamble: új szájreklámkampány a trnd-vel
  A dm új edukációs programja a legkisebbeknek
  Játszva tanulható a fogmosás

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...