A 12. magyarországi Effie-gálán a leghatékonyabb kampánynak kijáró platina díjat ez alkalommal is a
Hosszútávú hatékonyság kategória egyik nyertes kampánya kapta, a tavalyi évhez hasonlóan. Ez alkalommal a fődíjas az Antenna Hungária megbízásából készült Mindig TV Extra márka piaci bevezetése és felépítése lett, a platina elismerést a megbízó mellett az ACG-nek és a Well Reklámügynökségnek adták át.
A közel 120 neves marketingkommunikációs szakemberből álló zsűri 81 pályaművet juttatott a döntőbe, közülük
48 kampány alkotói, azaz a megbízók és a reklám-, ill. médiaügynökségek kaptak díjat. A legtöbb díjazott a Nem tartós fogyasztási cikk-élelmiszer (6), ital (6), Társadalmi célú kommunikáció (6), Szolgáltatás (5), Bevezető kampány (5), Hosszútávú hatékonyság (4) és Image (4) kategóriákban döntőbe jutott kampányok közül került ki.
A legtöbb díjat az
ACG gyűjtötte be (9), az
OMD szintén 9 díjnak örülhetett, a
DDB pályázóként és társügynökségként összesen 6 díjat vehetett át. A
MEC 5, a
Café Communication, a
Human Dialog, a
Mindshare és a
White Rabbit 3-3, míg a
PHD, a
Carat, a
MediaCom, a
PanMedia, valamint a
Team Red és a
Mito 2-2 díjjal térhetett haza. Díjazott lett továbbá a
Young & Rubicam, a
Wunderman, a
HPS Experience, a
DRAFTFCB és a
Human Telex csapata.
A
győztes kampányok teljes listája itt tekinthető meg
Az Effie-n csak eredményes kampányokkal lehet és érdemes indulni, ezért elismerés illet minden további pályázó megbízót és ügynökséget.
Az Effie-díj a marketingkommunikációs iparág egyik legkiemelkedőbb megmérettetése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely a kommunikáció valódi célját, az eredményességet, az üzleti sikert díjazza. Az Effie alappillérei az objektivitás, a függetlenség és a transzparencia.
A hazai Effie-t a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és az idén 75 éves Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közösen szervezi, az idei volt a 12. alkalom. A díjat 1968-ban az Amerikai Marketing Szövetség alapította New Yorkban. Jelenleg több mint 40 országban rendezik meg világszerte.
A 12. Effie támogatói voltak:
Axel-Springer, MTVA, Sanoma Média Budapest, Kreatív, Brandtrend, RentIT, Copy General, Sign, Marketing&Média, mmonline, Budapesti Operettszínház, Pepsi, Bonbonetti, Imperial22, NagyÁgota Collection.
A 12. Effie Díjátadó Gálaest zenei közreműködője a Honeybeast zenekar volt.