A nagyobb kattintási arány mellett meglepő adat, hogy az online reklámozás átlagos költsége hétvégén,
mintegy 12 százalékkal alacsonyabb, mint hétköznap folyamán.
A 18 európai országban, mintegy 90 millió reklám megtekintést elemző tanulmány azt is feltárta, hogy a vizsgált márkák a nyár folyamán, mintegy 92 százalékkal emelték valós idejű ajánlattételekhez (RTB) kapcsolódó hirdetési költségeiket. Tették mindezt annak ellenére, hogy a médiatulajdonosok növelték áraikat- a CPM az egész negyedév során mintegy 30 százalékkal nőtt. Az adatok azt is tükrözik, hogy a nyár folyamán a fogyasztók hosszabb időt töltöttek az online hirdetések megtekintésével, a reklámletöltések mintegy 14 százalékkal ugrottak meg és a felhasználók hosszabb ideig figyelték a tartalmakat.
Bár a mobil- és tablet hirdetések felpezsdítették az iparágat- az RTB tekintetében mintegy 67 százalékos növekedést produkáltak- egyelőre a teljes digitális marketing költések mindössze 5 százalékát teszik ki.
Az ügynökség megállapította, hogy a valós idejű ajánlattételt alkalmazó reklámbörzék az online médiatervezés jövőjét jelenítik meg-, egyértelmű és azonnali mutatóikkal, ugyanakkor hirdetők számára továbbra is költséges lehet a piac szétdaraboltsága. Az Adform szerint egy nagy standard szolgáltatóra lenne szükség az ágazatban-
írja a retailgazette.