Hírek
22588 hír az adatbázisban
Együttműködésben a GVH és a Joint Venture Szövetség
Marketinginfo.hu - 2013-09-30 16:45
CSR

A reklámozás- és versenyszabályozás, valamint a versenykultúra fejlesztése érdekében a GVH VKK együttműködési megállapodást köt a Joint Venture Szövetséggel (JVSZ)

Miközben a magyar vállalkozások számára kiemelten fontos, hogy tisztában legyenek a
gazdasági versennyel kapcsolatos ismeretekkel, a versenyszabályokkal, illetve a reklámozás szabályaival, a Gazdasági Versenyhivatal Versenykultúra Központjának (GVH VKK) egy tavalyi felméréséből az derül ki, van még teendője e tekintetben mind a cégeknek, mind az őket tömörítő szakmai szervezeteknek, mind a szabályozói, ellenőrzői oldalnak- olvasható a hivatal közleményében.

Ennek szellemében, és a versenykultúra fejlesztése érdekében a GVH VKK együttműködési megállapodást köt a Joint Venture Szövetséggel (JVSZ), amely a rendelkezésére álló eszközök és információk alapján támogatja a GVH ez irányú tevékenységét.

A GVH VKK a tavalyi évben közvélemény kutatásban mérte fel a vállalkozások körében a gazdasági versennyel, a versenyszabályokkal, és a reklámszabályokkal kapcsolatos
ismereteket, a kutatás eredményei alapján pedig elhatározta, hogy versenykultúra fejlesztőterjesztő tevékenysége keretében széles körű ismeretterjesztő, tájékoztató kampányt ("Megfelelési kampány") indít ezen ismeretek növelése és végső soron a versenyszabályok betartásának előmozdítása, megkönnyítése érdekében.

Az érdekek közösek

A magyarországi versenykultúra és a tudatos fogyasztói döntéshozatal kultúrája fejlesztésének és terjesztésének letéteményeseként a GVH VKK egyik legfontosabb feladata a verseny társadalmi elfogadottsága, a jogkövető magatartás, a versenybarát, illetve a tudatos fogyasztói döntéshozatalt biztosító szabályozási környezet elősegítése, valamint az ismeretek szélesítése a versenypolitikával, versenyszabályokkal kapcsolatban.

Nem meglepő, hogy ezen feladatokhoz és értékrendhez teljes mellszélességgel tud csatlakozni a legnagyobb magyar és külföldi cégeket és vállalatokat, éppúgy mint KKV-kat tömörítő Joint Venture Szövetség (JVSZ), amelynek feladata, hogy működésével elősegítse a gazdaság fejlődését és szerveződését, előmozdítsa a gazdálkodó szervezetek tisztességes piaci magatartását, ugyanakkor megfelelő keretek között érvényesítse a gazdasági tevékenységet folytató tagjainak általános, együttes érdekeit.

A GVH VKK részéről a megállapodást aláíró Tevanné dr. Südi Annamária főtitkár kiemelte:

"A versenyjogi megfelelés egyfajta szemlélet: a gazdasági versenyre vonatkozó
jogszabályok és normák vállalati gyakorlatba ültetését és követését jelenti." "A
versenyhivatal célja a tájékoztatással, hogy a vállalkozások minél pontosabb képet kapjanak arról, hogy milyen versenyjogi szabályoknak kell megfelelniük. Emellett a versenyjogi megfelelés szemléletének elmélyítését is kiemelt feladatának tekinti a hivatal. Minél többen versenyeznek tisztán, annál többet nyer egyszerre valamennyi vállalat és az egész magyar gazdaság." - tette hozzá.

A JVSZ az együttműködés keretében támogatja a GVH VKK céljainak megvalósítását, hozzájárulva ahhoz, hogy a GVH VKK információközvetítő tevékenysége intenzívebbé váljon, miközben a GVH VKK az együttműködés keretében támogatja a JVSZ jogszabályok betartása mellett végzett szakmai tevékenységét.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Női elnök a Joint Venture Szövetség élén!
  Tisztújítás a Joint Venture Szövetségnél
  Az újabb JVSZ konferencia
  Piacelemzési tanulmányt tett közzé a GVH
  Stratégiai megállapodást kötött a fejlesztési tárca és a JVSZ
  25 éves a GVH
  Telekom–MET energia partnerség
  „Megfelelni, de minek?” – a GVH versenyjogi megfelelési konferenciája
  Egymilliárd forintos bírság irodaszer-forgalmazóknak
  Megtévesztő Lyoness reklámok miatt bírságolt a GVH
  Nem igazolt állítások miatt bírságolt a GVH
  Kötelezettségvállalást fogadott el a GVH
  Rekord bírság a bankoknak kartellezés miatt
  Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Direkt Market Kft.
  Ismét fogyasztói csoport miatt bírságolt a GVH
  PR-partnert választott a Joint Venture Szövetség
  Piramisjáték volt a Magyar Kedvezmény Kártya mögött
  A GVH első fél éve - vezetnek a fogyasztóvédelmi ügyek
  Fájdalomcsillapító reklámja miatt bírságolt a GVH
  Online szobafoglalás: vizsgálódik a GVH
  Együttműködik a GVH és a Reklámszövetség

További hírek ebben a kategóriában

Játékok és 1,2 tonna tartós élel...
Rekordot döntött a Mikulásgyár g...
Közel 185 millió forint értékű f...
Bereznay Dani a HELL csapatában ...