Hírek
22661 hír az adatbázisban
Tovább fejleszt a Visa Magyarországon
MTI + Marketinginfo.hu - 2013-09-25 10:13
Kereskedelem

A Visa Europe elkötelezett Magyarország iránt, és folytatja fejlesztéseit az elektronikus fizetési rendszerek területén.

Kiss Ede, a Visa Europe magyarországi vezetője kitért arra is, hogy a piaci hátrányuk és az alacsonyabb díjaik ellenére a Visa Europe Magyarországon több mint 600 millió forintot fordított beruházásokra az elmúlt két évben, miközben a tagbankoktól semmilyen piaci fejlesztésre fordítható díjat nem szed be.

Hozzáteszik: Magyarország továbbra is készpénzközpontú a többi európai országhoz képest. A magyar lakosság jelentős részre a bankkártyáját készpénzfelvételre használja. Az egy főre jutó POS terminálok száma Magyarországon az európai átlag felét sem éri el. Egy magyarországi lakosra jutó kártyás fizetési tranzakciók száma pedig csupán harmada az európai átlagnak.

A vállalat bízik a szabályozásban

A Visa Europe keresi az együttműködési lehetőségeket a hatóságokkal és a magyar kormánnyal a magyarországi elektronikus fizetési rendszer fejlesztése érdekében, mivel ez nagy részben támogatná a szürkegazdaság elleni harcot is.

Az Országgyűlés hétfőn fogadta el a hazai bankközi jutalék mértékének szabályozását is tartalmazó törvénymódosítást, e szerint a bankkártyával fizető, valamint az azt elfogadó fél pénzügyi szolgáltatói - egymás között - nem számolhatnak fel betéti kártya esetén 0,2 százaléknál magasabb díjat és jutalékot (interchange díjat). Ugyanez a díj és jutalék - együttesen - legfeljebb 0,3 százalék lehet a hitelkártyáknál. Mindkét korlát feltétele az, hogy mindkét szolgáltatónak Magyarországon legyen a székhelye, illetve fióktelepe.

Magyarországon a módosítás hatálybalépését megelőzően a MasterCard 0,7 százalékot, plusz 12 forintot, míg a Visa 0,15 százalék, plusz 0,015 eurót számolt fel ezen a címen.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A magyarok megszokták az erős ügyfél-hitelesítést az elektronikus fizetéskor
  A Visa a világon elsőként szponzorálja a női labdarúgást
  Sikeresen zárult a VISA Pénzügyi Foci verseny
  Átlag feletti növekedés a Visa-nál
  Visa: nő a bankkártyahasználat
  Ügynökségi nagytakarítást tart a Visa
  London 2012: a Visa reklámfilmje a legsikeresebb
  Nő a kártyás költés a Visa szerint
  Egyre többet költünk kártyával

További hírek ebben a kategóriában

Szeretsz kényelmesen vásárolni? ...
Milka jégkrémeket von ki a forga...
Húskészítményeket hív vissza a f...
Kosárérték - a legszebb szám (x)