A felmérés során több mint 18 ezer embert kérdeztek meg - írja a kutatócég
honlapja .
A közösségi média hatására vásárlók aránya Brazíliában volt a legmagasabb (69% hirdetés, 66% bejegyzés), de Indonézia (68/64) és Mexikó (61/60) sincs sokkal lemaradva a dél-amerikai ország mögött. Magas arányt produkált még India (57/51) és Kína (51/44) online közönsége. A középmezőnyt Dél-Afrika (43/31), Oroszország (40/35), Szaúd-Arábia (39/39), Dél-Korea (34/35), Spanyolország (31/27), Lengyelország (28/24), Olaszország (28/23),
Magyarország (25/21) és Svédország (25/17) alkotja. A rangsor alján Japán (19/16), az Egyesült Államok (18/16), Ausztrália (17/14), Belgium (17/13), Franciaország (15/7), Németország (14/13), Kanada (13/10) és Nagy-Britannia (9/9) helyezkedik ell.
Ha a demográfiát nézzük, a 35 év alattiak (40/36) hajlamosabbak a közösségi média által inspirált vásárlásra, mint a többi korcsoport. Az arány 39/35 a magasan, 32/28 a közepesen és 34/29 az alacsonyan képzett felhasználóknál. A nemek szerinti bontásban a nők hajlandósága némileg magasabb a férfiakénál. Előbbieknek 36 és 32, utóbbiaknak 33 és 29 százaléka vásárolt már a neten közösségi médiás hirdetés, vagy bejegyzés hatására.