Hírek
23556 hír az adatbázisban
Bejött a Facebook-nak a mobilfókusz
Marketinginfo.hu - 2013-07-25 17:00
Mobilmarketing

Megtérült Mark Zuckerberg azon döntése, hogy a mobilplatformot helyezzék a vállalat fókuszába: az április-júniusi időszak hirdetési bevételének 41 százalékát már ez a csatorna adta.

A második negyedévben 1,81 milliárd dolláros bevételt ért el a Facebook, ez 53 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. A társaság jelentős mértékben javította eredményességét is. Míg a 2012 április-júniusi időszakban még 743 millió dolláros üzemi szintű veszteségről számolt be, addig az idei második negyedévben már 562 millió dolláros volt az üzemi nyereség.

A mobilhirdetési bevételek immár arányaiban 11 százalékponttal nagyobb részt hasítanak ki a Facebook reklámbevételeiből az első negyedévhez képest- akkor a mobilos forgalom az összes bevétel 30 százalékát tette ki. Zuckerberg bejelentése szerint a cég "hamarosan" több bevételt fog generálni a mobilból, mint az asztali számítógépekből.

Bár korábban a befektetők szkeptikusak voltak az új iránnyal szemben, mára a számok meggyőzték őket: a Facebook globálisan 1,15 milliárd aktív felhasználót vonz havi szinten- közülük 819 millióan már mobillal is jelen vannak a platformon- ez pedig azt jelenti, hogy egy év alatt 543 millióval nőtt a site telefonos letöltőinek száma.

A cég azt is bejelentette, hogy már 100 millió "butatelefonos" felhasználót is jegyez, mivel az egyszerű mobiltelefonok részére is tervezett egy illesztő alkalmazást nemrégiben.

Thomas Husson, a Forrester elemzője megjegyezte, hogy a facebookozók többsége ma már nem USA-beli, ám a mobilhirdetés bevételei amerikai hirdetőktől származnak. Ezen visszásság áthidalása átmenet kulcsfontosságú lesz abban, hogy a Facebook képes legyen fenntartani mobil hirdetéseinek jelenlegi árát- idéz a Marketingweek.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Meglepő tények a mobilosokról
  Facebook adatkezelés: szabad a pálya a hirdetőknek
  Csak a digitális ajándék vált be a Facebook-nak
  A többség utálja a Facebook hirdetéseket
  Terjed a mobilfüggőség
  Reklám a Facebookon: mi lesz a videókkal?
  Megállt a Facebook növekedése
  A Facebook dönti el, hol nyaralunk
  Váratlan nehézség a mobilon hirdetőknek
  Egyelőre nem jött be a Facebook-nak a hashtag
  Facebook oldalt indított az Univer
  Facebook, Google: hiányzik a felelősségvállalás
  Reklámmérföldkő a Facebook-nál
  Felfalja az iWiW-et a Facebook
  Egyszerűsíti marketingeszközeit a Facebook

További hírek ebben a kategóriában

Új ingyenes applikáció segíti az...
Tippek profi Instagram Storykhoz...
Mi mindenre hasznosíthatók a mod...
Megfontolandó dolgok telefonszer...