A kilenc hónapja piacra dobott Microsoft Surface RT egyelőre nem kelendő- a készülékek egy jelentős része raktárkészleten maradt. A Bloomberg szerint sem a lakossági fogyasztók, sem a vállalati ügyfelek körében nem vált népszerűvé a termék, az idei első két negyedév során globálisan mindössze 900 ezer egységet adott el belőlük a cégóriás- összehasonlításképpen, a Samsung, Galaxy S4 tabletjéből, csak a június 7-e előtti 27 napban 10 millió darab kelt el.
A Microsoft célja az volt a készülék bevezetésével, hogy ellensúlyozza a globálisan csökkenő PC eladásokat. A Surface termékcsalád ugyanakkor úttörőnek számít, hiszen a Microsoft története során elsőként e termékkörrel alkotott teljesen saját gyártású számítógépet- túllépve a szoftvergyártáson. A cég az iPad és a számos Android tablet dömpingjével szemben kívánt egyfajta védekezési pontot találni - ám a techcrunch
értékelése szerint ott hibázott, hogy fő erőssége a hagyományos szoftver, a Surface családnál inkább gyengeség- a vállalat nem fordított kellő figyelmet e területre a fejlesztésnél.
A kütyü eddigi vergődése már kiváltotta a befektetők nemtetszését is- ezért a Microsoft úgy döntött, hogy 30%-kal csökkenti a Surface RT árát- amelynek alapverzióját eddig 349 dolláros (mintegy 79 ezer forintos) áron kínálták.