Kiábrándító értékesítési eredményeket produkál a okostelefon gyártó zászlóshajó Z10 készüléke, amelynek egyik célja az volt, hogy népszerűsítse az új BB10 operációs rendszert. A nagyszabású és költséges marketingkampánnyal bevezetett készülék és szoftvere egyelőre képtelen versenyre kelni az iPhone-nal és a Samsung Galaxy-val. Az elsősorban vállalati ügyfelek körében elterjedt márka, még a cégek körében is veszít népszerűségéből.
Eközben a Microsoft egyre nagyobb teret nyer a BlackBerry-vel szemben a harmadik helyért folytatott küzdelemben. A globális okostelefon piacon a BlackBerry részesedése 2,9 százalékra zsugorodott a legutóbbi negyedévben, az egy évvel korábban mért 6,4 százalékról- az IDC piackutató cég jelzése szerint. Ezzel a Microsoft Windows Phone a negyedik helyre taszította le a BlackBerry-t az oprendszerek piacán. A kihasítható szelet amúgy sem nagy, hiszen az Apple, valamint a Google Androidja együttesen 92 százalékos részesedést birtokol a piacon.
A BlackBerry előfizetőinek száma 72 millióra csökkent a legutóbbi negyedévben, az előző negyedév 76 milliós arányáról, amely már akkor hárommilliós csökkenést mutatott a korábbi negyedévhez képest.
A Bloomberg
írása szerint a Microsoft előnye, hogy jobban vonzza a mobil-alkalmazás fejlesztőket- a programozók ugyanis jobban kiigazodnak a Windows Phone alkalmazásokon, mint a BB10-en, amely egy új, kevésbé ismert technológiára épül. Emellett a Microsoft vonzó juttatást kínál a fejlesztőknek, míg a BlackBerry alkalmazásai mögött nincs komolyabb pénzügyi háttér.