Bővíti magyarországi termelését a Lenovo
Marketinginfo.hu + MTI - 2013-06-19 14:00
Márkák
Bővíti magyarországi termelését a kínai Lenovo számítógépgyártó, a sárvári gyárban októbertől megháromszorozódik a szerverek előállítása.
Az értékesítés a nyugat-európai piacon kezdődik, de jelentősebb forgalombővülést csak a következő, jövő év áprilisában kezdődő üzleti évtől vár a vállalat. Beruházással nem jár a bővítés, mert a sárvári gyár jelenlegi kapacitása elegendő a termelés növelésére, viszont a munkahelyek száma növekedni fog - fejtette ki Lukács Anita, a Lenovo magyarországi képviseletének ügyvezetője. Hozzátette: folyamatosan dolgoznak azon, hogy további gyártást hozzanak Magyarországra.
A Flextronics sárvári gyárában, amely a Lenovo számára termel, jelenleg több mint kétszázan dolgoznak. A gyár éves forgalma több száz millió dollár, a termékek 3-4 százaléknyi hazai értékesítés kivételével exportra kerülnek.
A sárvári gyár a Lenovo egyetlen gyártóegysége Európában, és elsősorban az európai piacra szállít. Sárváron asztali munkaállomásokat, grafikus munkaállomásokat, all-in-one készülékeket és kisebb részben szervereket állítanak elő. Valamennyi termék egyedi megrendelésre, speciális konfigurációval készül, készletre nem gyárt az üzem, amely a megrendeléseket három napon belül képes teljesíteni.
Ivan Bozev, a Lenovo dél-kelet európai régióért felelős vezérigazgatója elmondta: a vállalat stratégiája, hogy a hagyományos pc és notebook gyártás megtartása mellett új piaci kategória, a mobil internet eszközök felé nyisson. Elsősorban az okostelefonok és táblagépek piacán szeretnének növekedést elérni.
A tájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon nagyjából egy éve értékesít tableteket a Lenovo elsősorban vállalatok számára, az okostelefonok értékesítése pedig az idén ősszel indul. A táblagépek piacán a jelenlegi üzleti év végére 5-10 százalék közötti részesedést szeretne elérni a vállalat.
Az IBM személyi számítógép üzletágának felvásárlásával létrejött Lenovo a világ második legnagyobb pc gyártója, a legutóbbi üzleti évében 34 milliárd dollár forgalmat ért el. Világszerte 35 ezer embert foglalkoztat.
Lukács Anita ismertette, hogy a magyarországi számítógép piacon a Lenovo folyamatosan növeli értékesítését a 2009-es megjelenése óta. 2013 első negyedévében több mint 57 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest, miközben a teljes piac és a versenytársak értékesítése csökken. A cég piaci részesedése a 2012/13-as üzleti évben 15,7 százalékra nőtt az előző évi 6,5 százalékról.
Kapcsolódó cikkek:
Lehet, hogy a te vállalkozásodnak is megérné szervert bérelnie? (x)
Alapos igényfelmérés nélkül képtelenség hasznos tanácsot adni (x)
Érzelmes film a Lenovo-tól
Díjeső a Lenovo-nak
Interaktív giga-képernyő Waterloo-ban
Megnyitotta első magyarországi márkaboltját a Lenovo
Magyar vezérlésű nemzetközi kampány a Lenovótól
Az EMEA régió kulcsfontosságú a Lenovónak
Legnagyobb hazai márkaüzletét nyitotta meg a Dell
Tehetségkutató pályázatot indít a Lenovo
IDC: tovább csökken a személyi számítógépek globális forgalma
A marketingtől vár fordulatot a Hewlett-Packard
A Facebookra hajtanak a kínai cégek
Tovább nő a tablet népszerűsége-visszaszorul az e-book
Tavaly több okostelefont adtak el, mint PC-t
|