Hírek
22459 hír az adatbázisban
Bővíti magyarországi termelését a Lenovo
Marketinginfo.hu + MTI - 2013-06-19 14:00
Márkák

Bővíti magyarországi termelését a kínai Lenovo számítógépgyártó, a sárvári gyárban októbertől megháromszorozódik a szerverek előállítása.

Az értékesítés a nyugat-európai piacon kezdődik, de jelentősebb forgalombővülést csak a következő, jövő év áprilisában kezdődő üzleti évtől vár a vállalat. Beruházással nem jár a bővítés, mert a sárvári gyár jelenlegi kapacitása elegendő a termelés növelésére, viszont a munkahelyek száma növekedni fog - fejtette ki Lukács Anita, a Lenovo magyarországi képviseletének ügyvezetője. Hozzátette: folyamatosan dolgoznak azon, hogy további gyártást hozzanak Magyarországra.

A Flextronics sárvári gyárában, amely a Lenovo számára termel, jelenleg több mint kétszázan dolgoznak. A gyár éves forgalma több száz millió dollár, a termékek 3-4 százaléknyi hazai értékesítés kivételével exportra kerülnek.

A sárvári gyár a Lenovo egyetlen gyártóegysége Európában, és elsősorban az európai piacra szállít. Sárváron asztali munkaállomásokat, grafikus munkaállomásokat, all-in-one készülékeket és kisebb részben szervereket állítanak elő. Valamennyi termék egyedi megrendelésre, speciális konfigurációval készül, készletre nem gyárt az üzem, amely a megrendeléseket három napon belül képes teljesíteni.

Ivan Bozev, a Lenovo dél-kelet európai régióért felelős vezérigazgatója elmondta: a vállalat stratégiája, hogy a hagyományos pc és notebook gyártás megtartása mellett új piaci kategória, a mobil internet eszközök felé nyisson. Elsősorban az okostelefonok és táblagépek piacán szeretnének növekedést elérni.

A tájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon nagyjából egy éve értékesít tableteket a Lenovo elsősorban vállalatok számára, az okostelefonok értékesítése pedig az idén ősszel indul. A táblagépek piacán a jelenlegi üzleti év végére 5-10 százalék közötti részesedést szeretne elérni a vállalat.

Az IBM személyi számítógép üzletágának felvásárlásával létrejött Lenovo a világ második legnagyobb pc gyártója, a legutóbbi üzleti évében 34 milliárd dollár forgalmat ért el. Világszerte 35 ezer embert foglalkoztat.

Lukács Anita ismertette, hogy a magyarországi számítógép piacon a Lenovo folyamatosan növeli értékesítését a 2009-es megjelenése óta. 2013 első negyedévében több mint 57 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest, miközben a teljes piac és a versenytársak értékesítése csökken. A cég piaci részesedése a 2012/13-as üzleti évben 15,7 százalékra nőtt az előző évi 6,5 százalékról.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Alapos igényfelmérés nélkül képtelenség hasznos tanácsot adni (x)
  Érzelmes film a Lenovo-tól
  Díjeső a Lenovo-nak
  Interaktív giga-képernyő Waterloo-ban
  Megnyitotta első magyarországi márkaboltját a Lenovo
  Magyar vezérlésű nemzetközi kampány a Lenovótól
  Az EMEA régió kulcsfontosságú a Lenovónak
  Legnagyobb hazai márkaüzletét nyitotta meg a Dell
  Tehetségkutató pályázatot indít a Lenovo
  IDC: tovább csökken a személyi számítógépek globális forgalma
  A marketingtől vár fordulatot a Hewlett-Packard
  A Facebookra hajtanak a kínai cégek
  Tovább nő a tablet népszerűsége-visszaszorul az e-book
  Tavaly több okostelefont adtak el, mint PC-t

További hírek ebben a kategóriában

Átadták a Besweet Csokoládémanuf...
Terjeszkedik az AutoWallis
A Prologis a legkiválóbb európai...
A szlovák Jaguar Land Rover is k...