Hírek
22292 hír az adatbázisban
"Mindössze négy-öt szereplő maradhat meg a csomagküldő piacon"
Marketinginfo.hu - 2013-06-18 14:48
Kereskedelem

A csomagküldés piacának múltbéli és jövőbeni változását a Sprinter Futárszolgálat Kft. elsősorban az internet és a webáruházak megjelenésében, valamint a megváltozott piaci helyzetekre adott válaszokban látja.

A társaság szerint a következő 5 évben mindössze négy-öt szereplő maradhat ezen a területen: azok, akik az online kereskedelem résztvevőivel együttműködve fejlesztenek. A csomagküldési szokások jelentős változásának alapját a Sprinter elsősorban az online kereskedelem elvárásaiban látja. Azok a futárcégek, akik ezt a fejlődést támogatni tudták és nyitottak az e-kereskedőkkel való közös fejlesztésekre, azok a vállalatok sikeresek. Ma már sok esetben az online kereskedő társaság raktározási szolgáltatást is elvár a futárcégektől- írja a vállalat elemzésében.

Néhány évtizede a megrendelőknek a csomag biztonságos célba érése volt az elsődleges. A 2000-es évek elején egy csomag elszállításának díja több ezer forintba került, ma már ez átlagosan 1 000 forint alá ment. Napjainkban az ügyfeleknek az ár mellett a gyorsaság és a kézbesítés előrejelzésének pontossága a legfontosabb, vagyis a kiszámíthatóság.
A szállítmányozó cégek eleinte papír alapon tervezték meg a kiszállítás útvonalát. Az elmúlt években a folyamatos fejlesztések révén a Sprinter PDA-s működésre tért át, amivel 99,7% feletti pontosságot (időben), transzparens működést és magasabb kiszámíthatóságot ért el.

"Az internetes vásárlás térhódítása és a megváltozott piac új környezetet, lehetőségeket hozott a csomagküldés piaci szereplőinek. Ez az elsődleges kiváltója az ágazat gyors és sikeres fejlődésének is. A közeli jövőt a személyes, otthoni vagy irodai átvétel mellett a fix pontokon való átvételben látjuk; ezzel a megoldással és további fejlesztéseinkkel bővül a lehetőségek tára ügyfeleink és elsősorban a web kereskedelemben üzemelő megbízóink számára" - mondta Rácz András, a Sprinter ügyvezető igazgatója. Majd hozzátette: a csomagküldési piac várhatóan a webáruházak forgalomnövekedésével egyenes arányban vagy azt meghaladóan fog fejlődni. De öt éven belül mindössze 4-5 szereplő marad talpon a csomagszállító társaságok közül: azok, akik az online kereskedelem igényeire szabottan fejlesztenek, innovatívak és jó ár-érték arányú szolgáltatást nyújtanak. Ezekre a tényezőkre alapozható a siker.

Optimizmus a piacon

Felmérések szerint a magyar elektronikus kereskedelem piacán 2012-ben 177 milliárd forint értékű termék mozgott. Ezen a területen 2013-ra 200 milliárd forint feletti forgalom várható, évente pedig legalább 10 százalékos növekedésre számíthatunk. Tavaly a magyar webáruházak (amelyek száma 5-6 ezerre tehető) több mint harmada 50 százalékkal növelte árbevételét az előző évhez képest. Többek között ez okból is a termékfejlesztésre koncentrál a társaság 2013-ban.

Az 1997-ben alapított Sprinter Futárszolgálat Kft. az egyik legdinamikusabban fejlődő csomaglogisztikai szolgáltató és meghatározó szereplője a hazai CEP (curier-express-parcel, kiscsomag szállítási) piacnak. A cég az elmúlt néhány évben - a válság dacára - közel megháromszorozta nettó árbevételét: 2008-ban 560 millió, 2011-ben 1,2 milliárd, 2012-ben pedig már az előző évhez képest is 20%-kal magasabb, 1,5 milliárd forint szerepelt mérlegében. A vállalkozás 2012-ben 2 millió csomagot kézbesített, ami közel 25%-kal volt magasabb az előző évinél. A Sprinter ez év végére további növekedést és 1,7 milliárd forint árbevételt tervez.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Csomagküldés utánvéttel? Lehetséges! (x)
  Új szereplő a csomagküldő piacon
  A webáruházak felében nem lehet online fizetni
  Kudarcba fulladt áruháznyitás a keresőóriásnál
  Az e-kereskedelem dobta meg a UPS bevételeit
  Húsz százalékkal növelte szállításait a UPS Magyarországról
  Csökkent a kiskereskedelem, de az online forgalom nőtt
  Egyszerűsödik az e-kereskedelem
  Csomagküldő akciót szervez a TNT

További hírek ebben a kategóriában

Szalmonellás kutyaeledelt hívott...
Másfélszeresére nőtt a Valentin...
Elindult a Solinfo webshopja
Közös terméket dobott piacra az ...