Hírek
23526 hír az adatbázisban
Íme az élelmiszer-kiskereskedelmi toplista
Marketinginfo.hu - 2013-06-14 17:23
Kereskedelem

Újra a Tesco áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kiskereskedelmi láncok toplistájának élén, 2012-ben elért 709 milliárd forintos forgalmával.

A piacvezető után, ahogyan évek óta, magyar tulajdonban lévő két lánc következik; a CBA 578,5, a Coop pedig 530 milliárd forint bevételt ért el tavaly. Többek között ezt tartalmazza a toplista, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslés alapján állított össze a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat.

Szintén hagyományosan a negyedik helyet foglalja el a Spar, ezúttal 421,2 milliárd, az ötödiket pedig a Reál 370 milliárd forint éves forgalommal.

- Ha a listán szereplő, egész évben működött láncok sorrendje a tavalyihoz képest nem is változott, azért némileg átrendeződött a piac - mutat rá Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen ügyvezető igazgatója. - Hiszen mind a hipermarketek, mind a szupermarketek és diszkontok mezőnyéből eltűnt egy-egy lánc.

Már nem szerepel a rangsorban a Cora, amelynek korábbi hét egységét megvette az Auchan, és ezzel áruházainak számát tizenkettőről tizenkilencre növelte. A Match és a Profi üzleteinek zöme pedig fokozatosan került a CBA vagy a Coop tulajdonába. Mindezek következtében tizenegyre csökkent az élelmiszert, háztartási vegyiárut, valamint kozmetikumot árusító nagy üzletláncok száma, és ezáltal erősödött a koncentráció.

Felhívja a figyelmet a Nielsen igazgatója arra, hogy amíg a toplista első öt helyezettje többféle üzlettípust működtet, addig az utánuk következők csak egy-egy csatornában érdekeltek.

Az élboly ötösfogata mögött a sorrend: Lidl, Auchan, Penny Market, Aldi, Drogerie Markt és Rossmann. Év közben a Match és a Profi hálózata tulajdonost is, nevet is változtatott.
Magyarországon tavaly a napi fogyasztási cikkek fogyasztói árának átlagos emelkedését meghaladó mértékben nőtt a Lidl, Aldi, Auchan, Penny Market és Spar bevétele, az előző évhez viszonyítva.


Megjegyzés: A Tesco forgalma 2012. március-2013. februárra vonatkozik.
Forrás: A vállalatok saját közlése. A Nielsen becsülte az Aldi, Lidl, Match, Penny Market és Profi forgalmi adatát.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Digitális vezetők toplistája
  Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
  Nemzetközi láncok terjeszkedése Magyarországon is
  Nem változott az élelmiszerek értékben mért forgalma
  Ugrásszerűen nőtt a kereslet a sör és a jégkrém iránt
  Többet vásároltunk
  Kétszeresére nő az ásványvíz-forgalom hőségriasztás idején
  Digitális kivetítőkkel céloz a Tesco
  Meglepően sikeres a Tesco magyar webáruháza
  Húszmillió forintra bírságolta a Tescót a PSZÁF
  Bővítené partneri hálózatát az Auchan
  Már a hatodik legnagyobb üzletlánc a CBA Szlovákiában
  Programesővel ünnepli 15. születésnapját az Auchan

További hírek ebben a kategóriában

Eredeti kipufogók tökéletes hang...
Az autó értéke attól is függ, ho...
Megmutatjuk, milyen lehetőségeit...
Mit vegyünk ballagásra egy autó-...