Hírek
23639 hír az adatbázisban
Egyre tudatosabban választunk édesítőszert
Marketinginfo.hu - 2013-05-27 12:07
Kutatás

Az emberek egyre tudatosabbak, és egyre jobban figyelnek arra, hogy mivel édesítik ételeiket, italaikat- derül ki a Szinapszis Kft. friss, édesítőszerekről szóló kutatásából.

10-ből 6 ember ügyel arra, hogy az általa fogyasztott élelmiszer mivel van édesítve, erre leginkább a nők és az idősebbek figyelnek. Különösen az üdítőitalok és a gyümölcslevek esetében gyakori, hogy megnézzük, mit tartalmaz a termék, és a felmérés arra is rámutat, hogy az édesítőszerek közötti választást döntő módon annak természetes jellege befolyásolja.

A reprezentatív kutatás eredményei arra engednek következtetni, hogy a magyar lakosság közel fele alkalmaz édesítőszert ételek, italok édesítésére, és az életkor emelkedésével nő az édesítőszerek népszerűsége.

Az édesítőszerek közötti választást döntően befolyásolja az a tény, hogy a kérdéses édesítőszer természetes eredetű-e (a válaszadók 53%-a számára ez meghatározó szempont), majd a sorban a megfelelő ár-érték arány és az alacsony kalóriatartam (30-30%) következik.

Az egyik legismertebb természetes eredetű édesítőszer a sztívia, az édesítőszert használók 41%-a ismeri. Főként a nők, és az idősebbek részesítik előnyben. A kutatásban résztvevő nők 42%-a ismeri és használja, míg a férfiak és a fiatalabb korosztály esetében ez az arány jóval alacsonyabb (26-27%).

A sztívia egy Dél-Amerikából származó növény. A sztíviából kinyert összetevő a szteviol glikozid egy energiamentes, természetes eredetű édesítőszer, amely 200-szor édesebb a kristálycukornál.

A megkérdezettek azon része, akik már hallottak a sztíviáról, tisztában vannak az édesítőszer természetes eredetével, valamint legtöbbjük azt is tudja, hogy alacsony a kalóriatartalma.
Azoknak a megkérdezetteknek, akik ismerik a sztíviát, közel a fele, leginkább tea, kávé és sütemények készítése során használta már. Az is kiderült a kutatásból, hogy egyre többféle ételnél alkalmazzák édesítésre.

A kutatás eredményei arra engednek következtetni, hogy a sztívia-alkalmazók tudatosan használják ezt az édesítőszert, hiszen a használat legfőbb okaiként a természetes eredetet jelölték meg (44%), melyet az alacsony kalóriatartalom követ (12%).

A Szinapszis Kft. által készített online kérdőíves felmérésben közel 600 magyar, 18 és 70 év közötti budapesti és vidéki lakos vett részt. Az interjúalanyok 47%-a volt férfi, 54%-a nő.

Az édes íz az egyik legnépszerűbb a négy alapíz közül, a csecsemők is ezzel az ízzel találkoznak először, hiszen az anyatej is édes. Az elmúlt évszázadok során számtalan édesítőszert fedeztek fel, fejlesztettetek ki és használnak az emberek. Az édesítőszereket két nagy csoportba soroljuk, az energiatartalmú (például a cukor és a méz) és az alacsony energiatartalmú vagy energiamentes édesítőszerek, amelyek között vannak növényi kivonatok is, ilyen például a sztívia.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Édesítőszerek, szirupok világa: édesítés kompromisszumok nélkül (x)
  Kutatás a kkv-k adatvédelmi és beszerzési szokásairól
  Édesítőszer kutatás
  Édesítőszer kutatás: több a tudatos vevő
  Kedvelik az orvosok a tabletes látogatást
  Egészségtudatosság- felméréssel állt elő a TVE
  Az elhízás ellen kampányol a Coca-Cola
  Stabil a kereslet a karácsonyi szezonális édességek iránt
  Csökkentett cukortartalmú kólát tesztel a Pepsi
  Áprilisi árak: tavalyhoz képest 68%-kal nőtt a cukor ára

További hírek ebben a kategóriában

Megúszható-e a piackutatás pár e...
A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...