Az új készüléken a Windows Phone 8 operációs rendszer fut, 4,5 hüvelykes kijelzőt és 8,7 megapixeles kamerát tartalmaz, valamint az új design szerint vékonyabb, mint a korábbi verziók. Bevezető ára 470 euró lesz- a telefont a brit Vodafone kiemelt termékként kezeli a június 13.-i bolti megjelenéssel.
A cég továbbfejlesztette a korábbi Lumia kamera funkcióit, ezen kívül a készülékkel debütál a Windows új fényképalkalmazása, a Hipstamatic- ilyen jellegű szolgáltatással eddig még az Android sem állt elő.
Az új termék kapcsán a Nokia kiemelte, hogy az az emberek mindennapi életébe illeszkedik és különösen hasznosnak tartja a közösségi hálózatok használatában és építésében. Jo Harlow, alelnök szerint az okoskészülékek terén a fogyasztói vásárlási döntések befolyásolása szempontjából kulcsszerep jut a brandingnek- utalva az Apple és a Samsung közötti marketingháborúra. Ezzel szemben a Nokia arra összpontosított, hogy a mobilfelhasználók ténylegesen miként használják a készüléket-
idéz a marketingweek.
"Mi tudjuk, hogy a legtöbb ember arra használja a készülékét, hogy képeket készítsen- majd feltöltse őket a közösségi média csatornáira"- hívta fel a figyelmet az irányvonalra, hozzátéve, hogy egy sor egyéb fogyasztói motiváció is létezik.