Bár a mobilkereskedelem világszerte dinamikus fejlődést mutat, a Jumio technológiai cég felmérése szerint a mobilos fizetési tranzakciók 66 százalékát a vásárlók félbeszakítják.
A 2013-as mobilkereskedelmi betekintés során 2130 amerikai felnőttet szondáztak március során online megkeresés által. A tanulmányban megállapították, hogy a válaszadók 47 százalékánál előfordult, hogy megszakította a vásárlást, mert a fizetési folyamat túl hosszú ideig tartott. A fogyasztók 41 százaléka járt már úgy, hogy nem tudta befejezni a vásárlást, mert túl nehéz volt rögzíteni a hitelkártya adatokat, míg 23 százalékuk mondta azt, hogy adataikat a rendszer egyáltalán nem fogadta el- ezért kellett sztornózniuk a fizetést.
A válaszadók többsége - 51 százalék - beszélt arról, hogy mégsem vállalta a küszöbön álló mobilvásárlást, mivel nem érezte biztonságban hitelkártyája információit. A kutatásból kiderült, hogy a nők nagyobb arányban szakították meg adatvédelmi aggályok miatt a tranzakciókat, mint a férfiak. Szintén eltérések mutatkoznak a kor tekintetében: az 55 év felettiek gyakrabban sztornózzák bizonytalanságuk miatt a fizetési procedúrát, mint a 18-34 éves korosztály.
A vállalat azt javasolja a kiskereskedőknek, hogy fordítson nagyobb figyelmet a mobilfizetési folyamat ésszerűsítésére, egyszerűsítésére, valamint az adatvédelemre, máskülönben egy növekvő potenciállal bíró fogyasztói csoportot elveszíthetnek-
idéz a luxurydaily.com.