Hírek
22763 hír az adatbázisban
A fogyasztók neve kerül a Coca-Cola címkéjére
Marketinginfo.hu - 2013-05-02 15:22
Márkák

Európában eddig egyedülálló kampányba kezdett a Coca-Cola. A márka most felvállalta, hogy a boltokban kapható termékei címkéjének egyik oldalán márkanevét a fogyasztók nevére cseréli.

A május 8-án 127. születésnapját ünneplő Coca-Cola most ismét egy nagyot lép előre. A világmárkák közül először vállalta fel, hogy márkanevét fogyasztói nevére cseréli fel a boltokban kapható termékei csomagolásának egyik oldalán egész Európában.

Ez azért is nagy döntés, mert a titkos receptúra mellett a logo és márkanév képviseli a legnagyobb értéket a Coca-Cola Vállalat számára. Az elmúlt egy és negyed évszázadban ez az első alkalom, hogy ekkorát változtattak a termékek megjelenésén. Májustól augusztusig Magyarországon is hazai keresztnevekkel és becenevekkel helyettesítik az ikonikus Coca-Cola feliratot a palackokon és a dobozos üdítőkön.

A legnépszerűbb magyar keresztnevek országszerte a Coca-Cola, a Coca-Cola light és a Coca-Cola Zero 0,5 literes palackjain jelennek meg. Emellett becenevekkel ellátott palackok is készülnek fél literes, valamint 1 és 2 literes kiszerelésekben. A 0,33 literes dobozos Coca-Cola-n hat, általános használatú gyűjtőnévre, ill. közkedvelt becenévre cserélik sajátjukat.

"Egy ilyen lépést csak egy olyan márka tehet meg, amelyiknek a termékét akár márkanév nélkül is felismerik a vásárlók, és amelynek hosszú időre visszanyúló személyes kapcsolata van a fogyasztóival. A Coca-Cola egyértelműen ilyen márka" - idézi a cég közleménye Ferencz Enikőt, a My Coke szenior aktivációs menedzserét. "Elsőként 2011-ben, Ausztráliában indítottunk egy hasonló kampányt, amely rendkívül sikeres volt. Azt szerettük volna, hogy a Magyarországon élő fiatalok arcán is viszontláthassuk azt a boldog mosolyt, amit egy saját, vagy barátjuk, családtagjuk nevével ellátott palackból közösen elfogyasztott Coca-Cola csal az arcukra."

A Magyarországon forgalomba kerülő fél literes palackokon a 13 és 30 év közötti fiatalok körében leggyakoribb 150 keresztnevet találhatjuk majd meg, mint például Tamás, Miklós, vagy Eszter és Vera. A neveket az aktuális névadási statisztikák alapján válogatták össze, hogy minél többen megtalálhassák a nevükre szóló üdítőt. A nevekkel ellátott palackokat folyamatosan helyezik ki a boltokba, így aki májusban nem találja meg a sajátját, annak érdemes a későbbiekben is keresgélnie a polcokon.

A márka eddig is ismert volt meglepő lépéseiről. 1928-tól a legrégebbi szponzora az újkori Olimpiai Játékoknak. A világon először kértek fel ismert embert arra, hogy egy márka reklámarca legyen és a Coca-Cola szerepeltetett először színes bőrű embereket reklámjaiban. Közkedveltségének köszönhetően a Coca-Cola volt az első termék, amelyik megjelent az amerikai Time magazin címlapján.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Miért lényeges, hogy az öntapadó etikett címke megfelelő legyen? (x)
  Új weboldal indult a tudatosabb táplálkozási szokásokról
  BDO: meghatározó a márkanév a cégek értékében
  „Neked is egy Coca-Cola”: több mint 47 millió darab üdítő készült
  A ritka nevűek kedvéért turnézik a Coca-Cola
  Jégből készít palackokat a Coca-Cola
  Új vezető a Coca-Cola HBC Magyarország élén
  Az európai vidra nyerte a WWF Év Állata versenyt
  A Coca-Cola helyét vette át a SodaStream Cannes-ban
  Az elhízás ellen kampányol a Coca-Cola
  Coca-Cola Magyarország: „felértékelődtek a személyes kapcsolatok”
  Megfiatalítja öregedő stábját a Coca-Cola
  Fókuszban a 30. évforduló: a Tescóval is szövetkezik a Coca-Cola
  A Magyar Vöröskeresztet támogatja a Coca-Cola
  Mobilreklám: egyesíti erőit a Coca-Cola, a GM és a Procter & Gamble
  A Pepsi felülmúlta a Coca-Colát

További hírek ebben a kategóriában

Egy kés, ami mindig kéznél van (...
Visszahívta több százezer járműv...
Melyik motorolajat válasszuk? (x...
Első újrahasznosított Barbie




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...