Így okostelefonoznak a magyar hölgyek
Marketinginfo.hu - 2013-04-24 13:53
Mobilmarketing
A hölgyek fotóznak az okostelefonjukkal, a férfiak a GPS-t nyomogatják - többek között ez is kiderül a Vatera felméréséből, amely arra kereste a választ, hogyan viszonyulnak a magyar nők a szeretve utált kütyühöz.
Az online piactér felhasználói között végzett kérdőíves kutatás alapján egyértelmű: a lányok és asszonyok egészen máshogy és másra használják a mobiljukat, mint a férfiak.
Az nyilvánvaló, hogy a nők érdeklődése mérsékelt a csúcskategóriás telefonok iránt. Míg a férfiak 30%-a szinte az első adandó alkalommal rohant a boltba, hogy beszerezzen egy ilyen készüléket, addig a nők csupán 13,6 százaléka mondhatja el magáról, hogy már több mint két éve okostelefonozik.
Általában a hölgyeket éri az a vád, hogy - tisztelet a kivételnek - a tájékozódás nem az erősségük. Ennek talán az lehet az oka, hogy hiába van a mobiljukon, nem használják a GPS-t! Az útvonaltervező programok segítségét a férfiak 64%-a veszi igénybe, miközben a hölgyek esetében ez az arány 40%. A női ujjak egészen más menüpontokat keresnek a telefonjuk érintőképernyős kijelzőjén: a fényképezőgépet. A fotózás - legalábbis a Vatera válaszadói szerint - népszerű időtöltés, a felhasználók több mint 70%-a kattintgat a gépével. Ebben élenjárnak a nők, tízből nyolc hölgy fényképezik a telefonjával, tíz százalékot verve a férfiakra.
Az online piactér kérdőíves felméréséből kitűnik, hogy a szebbik nem képviselői kevésbé gondolkodnak "business" fejjel, ha a telefonról van szó. Üzleti alkalmazást tízből csak két hölgy tölt le, a férfi okostelefonosoknak viszont a fele! Egybecseng ezzel, hogy míg közel kétszer annyi férfi használja a kütyüjét munka közben (60%), mint nő.
Bezzeg, ha vásárlásról van szó, mindjárt fordul az arány! A hölgyek körében a sláger a divat. Az okostelefonnal vásárló nők fele ruhát választott, ami szembeállítva a férfiak 17%-ával elég beszédes adat. Ugyanez vonatkozik az ékszerekre is: a férfiak mindössze 5%-a helyezett ékszert a virtuális kosarába. Ahelyett, hogy meglepetést vásárolnának párjaiknak, az urak inkább elektronikai cikkeket böngésznek - például a Vatera honlapján.
Mindezt mostantól könnyebben megtehetik, mind a hölgyek, mind a férfiak. Itt az online piactér új okostelefonos applikációja, amivel egyszerűbbé válik a vásárlás. És még GPS-t sem kell használni hozzá, hogy megtaláljuk a képernyőn.
"A felmérésünkből korábban már megtudtuk, hogy főleg a buszon és a mosdóban szeret okostelefonozni a magyar. Most a hölgyek mobiltelefonos vásárlási szokásaival kapcsolatban is bölcsebbek lettünk. A 3.0-ás Vatera applikáció reményeink szerint elnyeri a tetszésüket" - mondta Lunczner Ádám, az online piacteret is üzemeltető Allegroup marketing vezetője.
Kapcsolódó cikkek:
A mindennapok hasznos eszköze: a powerbank (x)
Fesztiválszezon a Vaterával
Gyorsan vagy biztosan?
Megújul a Vatera
Idén is felszálló-ágban marad az okostelefon piac
Az olcsó telefonoknak segít a válság
Megelőzték az okostelefonok a hagyományos mobiltelefonokat
Még nem minden az okostelefon
Még luxusórát is veszünk a mellékhelyiségből
Egyre népszerűbbek az okostelefon alkalmazások
A Samsung vezet az európai okostelefon piacon
"Ambíciózus" okostelefon kampány a Sony-tól
|