A mobilosok negyede netezik csak készülékén
Marketinginfo.hu - 2013-04-22 14:23
Mobilmarketing
Magyarországon 18 évesnél idősebbek 78 százalékának, nagyjából 6,3 millió felnőttnek van mobiltelefonja - derül ki a Mediameter kutatásából.
Az intézet az első negyedévben, országos reprezentatív mintán, 2 ezer felnőtt személyes megkérdezésével készítettek kutatást a mobiltelefon-használatról:
A saját mobiltelefonnal rendelkezők aránya a 60 évesnél idősebbek között az átlagnál lényegesen alacsonyabb (59%), emellett a Kelet-Magyarországon élők (69%), a községekben lakók (72%) és az alapfokú végzettséggel rendelkezők (71%) körében is mérsékeltebb a mobiltelefonok elterjedtsége.
A mobiltelefon tulajdonosok háromnegyede (76%) újonnan, saját maga vásárolta a készülékét. A felnőttek több mint fele (57%) 1-2 éven belül vásárolt mobiltelefont használ.
A mobiltelefon tulajdonosok 40 százaléka, több mint 2,5 millió felnőtt lakos, Nokia márkájú készüléket használ, 28 százalékuknak Samsung (1,7 millió felnőtt), 10 százalékuknak Sony Ericsson, míg 5 százalékuknak LG márkájú telefonja van. A mobiltelefonnal rendelkező felnőttek több, mint negyedének volt okostelefonja 2013 elején (28%), ez mintegy 1,7 millió okostelefon használót jelent.
Az új készülékek aránya 2013 elején a Samsung tulajdonosok között volt a legmagasabb: e csoport tagjainak negyede (23%) 1 éven belül, újonnan vásárolt készüléket használt, miközben ugyanez az arány a Nokia és a Sony Ericsson használók körében csak 13, illetve 14 százalék.
A vizsgálat során a megkérdezetteknek arra is választ kellett adniuk, melyik szolgáltató hálózatára kapcsolódik az általuk használt mobiltelefon. A válaszok alapján elmondható, hogy 2013 elején a saját tulajdonú mobilkészülékkel rendelkezők 44 százaléka a T-Mobile ügyfele volt, ez országosan mintegy 2,8 millió előfizetéses, vagy kártyás felhasználót jelent. A Telenor (27%) és a Vodafone (27%) ügyfeleinek száma egyaránt nagyjából 1 millió fővel kisebbre becsülhető.
A mobiltulajdonosok többsége, a beszélgetésen kívül, hetente többször szokott telefonján sms-t küldeni, kétharmaduk általában havonta szokott fényképeket készíteni/nézni a készülékén (68/64%). A mobiltelefonosok csak alig fele szokott zenét hallgatni (48%), vagy videofelvételt (46%) készíteni a készülékén, játszani 41 százalékuk szokott.
A felhasználók 27 százaléka használja internetezésre is mobilját. Valamennyi mobiltulajdonos 13 százaléka szokott e-mailezni, 11 százaléka közösségi oldalakat böngészni, és csupán 7 százalékuk olvas internetes újságcikket telefonján - derült ki a Mediameter kutatásából.
A kutatás 2013. első negyedévében, országosan reprezentatív minta alapján, 2000 felnőtt személyes megkérdezésével készült.
Kapcsolódó cikkek:
A nők és az idősebbek tudatosabb vásárlók
"Férfias" elfoglaltság a mobilvásárlás
Még luxusórát is veszünk a mellékhelyiségből
Mobilreklám: egyesíti erőit a Coca-Cola, a GM és a Procter & Gamble
Minden tizedik magyar mobilos használ árösszehasonlítást
Értékesítés: hatmilliárd mobilt célozna meg a Coca-Cola
|