Az okostelefonos vásárlásban a férfiak vezetnek: az Egyesült Államokban a férfiak 15,9%-a használja telefonját erre az elfoglaltságra, míg a nők 13,3%-a shoppingol mobilon, a kutatóintézet szerint.
Még nagyobb a különbség Németországban, ahol a férfiak 5%-os, míg a nők csak 1,9%-os arányban használták készüléküket vásárlásra. Franciaországban, bár kisebb a differencia (férfiak 2,2% - a nők 1,7%) az okostelefonos vásárlás, még mindig nem túl elterjedt. Az Egyesült Királyságban jóval nagyobb a mobilvásárlási hajlandóság (a férfiak 12% - a nők 10,3%), míg a nemek közti különbség is kisebb, arányaiban. A legkisebb szakadék Ausztráliában volt tapasztalható (férfiak 9,5% - nők 9,2%).
A kutatás megállapította, hogy a mobilvásárlók általában minden vizsgált országban hajlamosak voltak az impulzusvásárlásokra, a normál fogyasztókhoz képest. A differencia Franciaországban a legnagyobb, a mobilvásárlók 13%-a inkább gondolkodás nélkül költi a pénzét, ha egy vonzó termékkel találkozik, szemben az átlagfogyasztók körében mért 6%-kal. Ez a trend Brazíliában a legerősebb: a mobilvásárlók 36%-a impulzusok alapján vásárol, míg a teljes fogyasztói népesség körében ez a tendencia 29%-os.
A felmérés szerint a mobilos vevők mindenhol márka- és minőségtudatosabbak az átlagnál: a német mobilfogyasztók 19%-a jól ismert boltokban, jól ismert márkákat vásárol, szemben a 11%-os a lakossági átlaggal. Dél-Afrikában, a mobilos vevők 68%-a gondolta úgy, hogy érdemes felárat fizetni az extra minőségű árukért, míg ez átlagosan csak 61%-os vélekedés volt a lakosság körében-
írja a mandmglobal.