Hírek
21748 hír az adatbázisban
Az Apple a legértékesebb brand, míg a Ferrari a legerősebb
Marketinginfo.hu - 2013-02-19 11:37
Márkák

Az amerikai elektronikai óriás ismét a világ legértékesebb márkája 87.3 milliárd dolláros márkaértékkel, míg a Ferrari a világ legerősebb márkája a BrandFinance Global 500 lista alapján.

A ranglista szerint az Apple márka értéke 24%-kal nőtt, 2012 óta, míg dél-koreai riválisa, a Samsung, a második helyet szerezte meg 58.8 milliárd dollárral és 54%-os értéknövekedéssel. A harmadik helyen a Google áll, mintegy 10%-os bővüléssel, 52,1 milliárd dolláros szinten. A Microsoft értéke, bár 1%-os csökkenést produkált- a negyedik helyen áll 45.5 milliárd dollárral- tájékoztat a mandmglobal.

A BrandFinance Global 500 évente elemzi a vezető márkák teljesítményét vállalat-fogyasztók közötti (B2C) és az vállalatok közötti (B2B) ágazatokban.

"A brand egy, az immateriális javak között, amely miatt egy adott cég növekedése nyereséges"- nyilatkozta David Haigh, a Brand Finance vezérigazgatója . "A technológia, a szerződések értéke, a humán tőke és az ügyfelekhez kapcsolódó immateriális javak, valamint az általános goodwill jelenti a vállalati érték többi összetevőjét."

A Ferrari olasz sportkocsi-gyártó képviseli a legmagasabbra értékelt márkát, annak ellenére, hogy valós pénzügyi értéke sokkal kisebb - 3,6 milliárd dollár. A cég eredménye felülmúlta a rivális márkák- így a BMW, a Volkswagen, a Mercedes Benz, a Lexus és az Audi megbecsültségét. A Ferrari-t, a Google, a Coca-Cola, a PwC és a Hermes a márka a követte, a minősítési rangsorban.

A márkaértékelés során figyelembe vesznek, egyes pénzügyi mutatókat, így a nettó árrést, az egy ügyfélre számított átlagos bevételt -, a marketing-és hirdetési költéseket, illetve a minőségi lépéseket, amelyek a márkaszeretethez- és hűséghez kapcsolódnak.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Jelentett a Ferrari
  Leköszönt a Ferrari elnöke
  Az Apple-é a legjobb sztori
  A Ferrari a világ legerősebb márkája
  Csődbe mehet az Apple?
  Vizsgálat alatt az Apple eladási taktikái
  Idén is az Apple a legértékesebb brand
  Korlátozza autóeladásait a Ferrari
  Egy évtized óta először csökkent az Apple profitja
  Átformálná üzleteit az Apple
  Márkakereskedés nyílt Budapesten a Maserati
  Ügynökségi vezetőt igazolt az Apple
  Az Apple, a Google és a Samsung a legvibrálóbb márkák
  Háromezer dolláros babakocsit dob piacra az Aston Martin
  A UPS a Ferrari legújabb támogatója
  Mobilpiac: tarolt a Samsung, második az Apple
  Túlbecsülte magát az Apple
  A Coca-Cola és az Apple a márkalista élén
  A jövőben is együttműködik a Ferrari és a Puma
  Egyetlen Ferrari telefon jutott Magyarországra

További hírek ebben a kategóriában

A Mattel a játékhamisítók ellen
Jelentett a Ferrari
Bírságot kapott a Porsche
A legjobb hazai márkák között az...