A L'Oréal úgy kommentálta a felvásárlást, hogy részt kíván hasítani a felső kategóriás smink-készítmények gyorsan növekvő piacán-
írja a Wall Street Journal. A társaság nem hozta nyilvánosságra a pénzügyi részleteket, ám egy bennfentes személy nyilatkozata alapján 300 és 400 millió dollár közé tehető az ügylet. A francia cég a Castanea Partners magán-befektetési vállalkozástól vette meg a részesedést, a fúzió úgynevezett "closely held" konstrukcióban valósul meg, ami azt jelenti, hogy a L'Oréal többségi tulajdona mellett, csak egy korlátozott üzleti kör rendelkezik a sminkes cég részvényeivel.
Az Urban Decay Cosmetics az 1990-es években hívta fel magára a szépségipar figyelmét bizarr csomagolással és termékelnevezésekkel- így például "Perverzió" és "Kóbor kutya". A Louis Vuitton (LVMH) luxusipari óriás 2000-ben megvásárolta az Urban Decay-t, ám három évvel később megvált részvényeitől, amelyeket magán-és kockázatitőke-befektetőknek adott tovább.
A felvásárlás "Szépen ki fogja egészíteni" a L'Oréal meglévő márkapalettáját- mondta Nicolas Hieronimus, L'Oréal Luxe, a cég luxusrészlegének elnöke, amely olyan márkákat menedzsel, mint az YSL Beauté és a Ralph Laurent. Tim Warner, az Urban Decay igazgatója szerint: "a megállapodás lehetővé teszi az Urban Decay számára, hogy teljes piaci potenciálját elérje."
L'Oréal növekedésének motorja az elmúlt hónapokban a luxusrészleg volt, míg a kozmetikai tömegcikkek piacán lanyhább volt a cég aktivitása. A prémium márkák különösen a feltörekvő piacokon voltak keresettek. Hogy a vállalat fejlessze a részleget, tavaly befektetéseket hajtott végre a luxus- és "specialista" termékek kategóriájában.
A L'Oréal szerint a "specialista" termékek a luxus sminkpiac 44 százalékát teszik ki, az Egyesült Államokban. Az Urban Decay főként specialista kozmetikai kiskereskedőkön- úgy mint az Ulta és a Sephora- keresztül elérhető, mintsem a tömegcikk kiskereskedők által. A L'Oréal, mint globális vállalat lehetővé tenné, hogy az Urban Decay világszerte értékesíthesse termékeit, több csatornán keresztül.
A L'Oréal egyike a világ legnagyobb szépség, haj-és bőrápoló-vállalatainak, éves forgalma 25,95 milliárd eurót tesz ki. Tulajdonában olyan márkák állnak, mint a Maybelline New York, a Lancőme és a Clarisonic.