Hírek
22673 hír az adatbázisban
Afrika felé kacsingatnak a luxuscégek
Marketinginfo.hu - 2012-11-27 16:01
Kereskedelem

Afrikában több milliomos él, mint Oroszországban, de számos gazdag afrikai számára a dizájner kézitáska- vagy a luxusóra vásárlás még mindig a new york-i, vagy európai kiruccanást jelenti.

A luxusipari cégek számos szokatlan helyszínre bemerészkedtek már, így például Mongóliába, Afrikában azonban eddig csak inspirációs forrást láttak terveikhez, semmint egy olyan helyet, ahol tehetős ügyfelekre lelnek- olvasható a Reuters cikkében.

"A kínai és a többi távol-keleti országbeli invázióval összehasonlítva, a luxuscégek rendkívül lassan vették rá magukat, hogy Afrikában ruházzanak be" mondta Suzy Menkes, az International Herald Tribune divatrovatának szerkesztője. "A beruházások elsősorban kontinens északi és a déli felén zajlottak. Afrika többi része leginkább egy nagy,üres fogyasztói tér maradt"- tette hozzá.

Afrika gyors növekedése virágzó városokat és egy feltörekvő középosztályt teremtett, amely arra ösztönzi luxusmárkákat, hogy kontinensszerte belépést keressenek a kiaknázatlan piacokra, ugyanakkor akadályt jelent a bonyolult üzletkötés, és az a tény, hogy nehéz megfelelő helyszínt találni a luxus üzletek számára. Mindez azt jelzi, hogy az iparág előrelépése lassú lehet.

A világ legnagyobb luxus-csoportjának, a Louis Vuitton -nak (LVMH), ugyan vannak üzletei a dél-afrikai Johannesburgban és Fokvárosban, ám Francesco Trapani, az LVMH,óra és ékszer divíziójának vezérigazgatója szerint Afrika még mindig nagyon kis piacot jelent a cég számára.

Valószínűtlen, hogy Afrikában olyan iramban fejlődjön a luxuspiac, mint a Közel-Keleten, annak ellenére, hogy a fekete kontinensen a magas jövedelmű magánszemélyek összes befektethető vagyona 2011-ben elérte az 1,1 trillió dollárt, míg a Közel-Keleten ez a szám 1,7 trillió volt - a Cap Gemini adatai alapján.

"Általában a luxusipar (is) meglehetősen tájékozatlan az afrikai üzletmenet valódi dinamikáját illetően" mondta Uche Okonkwo, Luxe Corp tanácsadócég ügyvezető igazgatója, amely olyan márkákkal működik együtt, mint a Chanel és a Dior. "Az emberek egyszerűen nem értik Afrikát, túl komplex nekik. Ők úgy vélik, hogy ez egy ország"- sorolta a problémákat.

Az egyik cég, amely piaci betörést kezdeményezett, az Ermenegildo Zegna olasz férfidivat márka. A vállalat úgy tervezi, hogy üzletet nyit Lagosban, Nigéria legjelentősebb városában, hogy kibővítse egyiptomi és marokkói piacait. A cég szóvivője szerint ugyanakkor a nyitás időpontját még nem tűzték ki.

"Valakinek el kell kezdenie", írta Franca Sozzani, a Vogue Italia főszerkesztője. "A Zegna 20 évvel ezelőtt tört be Kínába és akkoriban mindenki őrültnek hitte."

A nigériai üzletnyitás után, a Zegna azt tervezi, hogy 2013-ban butikot nyit Angola fővárosában Luandában, továbbá Kenya és más piacok felé is tekint.

A Gucci olasz divatház szintén nigériai és angolai piacralépést fontolgat, ezek az országok ugyanis az olajkincsnek köszönhetően bőségesen el vannak látva készpénzzel. A Hugo Boss német divatház és a Cartier tulajdonában lévő svájci Richemont csoport, már aktív a kontinensen.

Olajvagyon

Afrikában több mint 120 ezer dollármilliomos él, szemben Oroszországgal, ahol körülbelül 95 ezren vannak - a Bain & Company tanácsadócég szerint. Az afrikai milliomosok száma tavaly 3,9 százalékkal nőtt, ez pedig gyorsabb növekedést mutat, mint Latin-Amerikát leszámítva bárhol a világon.

A gazdag fogyasztók tábora minden bizonnyal tovább nőhet az olaj-és földgázkincs feltárásának köszönhetően, az olyan országokban, mint Ghána, Tanzánia és Mozambik, ahol a szénhidrogének jelentik a gazdasági növekedés motorját.

Claudia D'Arpizio a Bain luxuscikk és divatszekciójának vezetője szerint a bevásárlóközpont építések a többi márkát is piacralépésre ösztönözhetik. "Afrikában már nagy potenciál van,"- mondta. "Az biztos, hogy a jövőben ez komoly motorja lesz a luxuscikk gyártók növekedésének."

Egy Menkes által szervezett római konferencián, Afrika luxuspiaci lehetőségeit külön kiemelték az iparág legnagyobb márkái- köztük az LVMH, a PPR és a Hermes, valamint ismert tervezők, úgy mint Vivienne Westwood, Jean-Paul Gaultier és Manolo Blahnik.

Guillaume de Seynes, a Hermes International francia luxuscsoport ügyvezető igazgatója, a Hermes család hatodik generációs tagja, a római konferencián arról beszélt, hogy Afrika "új határ" lehet a hetedik generáció számára, ez pedig arra utal, hogy a márka nem sieti el az afrikai megjelenést. A társaság korábban is úgy nyilatkozott, hogy nehezen talál megfelelő helyi partnereket.

"Mi még nem találtunk semmilyen lehetőséget arra, hogy az üzletet kössünk vagy áruházat nyissunk Afrikában. Egyiptom, Marokkó és Dél-Afrika felé tekintettünk. Ezek a piacok talán még nem elég érettek ahhoz, hogy egy Hermes bolt megnyitását üdvözöljék."



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ha nincs ajándékötleted, mit szólsz egy hímzett táskához? (x)
  Mesehősös oldaltáskák a gyerekek kincseinek (x)
  Az art táskakollekció az autistak által
  Így vásárolunk luxuscikkeket
  Erősödnek az afrikai luxusmárkák
  Jelentősen növelte eladásait a Swatch
  Kutatás: a tehetős fogyasztóknak fontosabb a minőség, mint a státusz
  Afrikában erősít a Nestlé
  Üzletei bővítésére koncentrál a Hugo Boss
  Nagy Britannia: a luxusmárkák a digitális marketingben hisznek
  Az életstílus a luxusmárkák új mottója
  Kína lehet a luxusszektor fő bázisa
  Egyre vonzóbb az afrikai középosztály
  Terjednek a luxusmárkák Indiában
  Növekedett a közel-keleti luxuspiac

További hírek ebben a kategóriában

Szeretsz kényelmesen vásárolni? ...
Milka jégkrémeket von ki a forga...
Húskészítményeket hív vissza a f...
Kosárérték - a legszebb szám (x)