Jelenleg a távol-keleti ország adja az Estée Lauder harmadik legnagyobb piacát. Az elmúlt negyed évben az immár 64 helyi városban működő leányvállalat forgalma 32 százalékkal nőtt - írja a
WARC honlapja.
"Meggyőződésünk, hogy legalább 100-120 város van, ami kész a disztribúciónk befogadására. A tervünk az, hogy a legnagyobb települések után most az egy kategóriával kisebbeket hódítjuk meg" - mondta el Fabrizio Freda, a cég vezérigazgatója.
Az új irányvonal mögötti legfőbb indok - a vidéki keresletnövekedés mellett - a Sanghajhoz, Kantonhoz és Pekinghez hasonló nagyvárosokban tapasztalható lassuló gazdasági növekedés, az érettebb fogyasztói magatartás és az élesebb verseny. A cég 78 új üzletet nyitott Kínában az elmúlt három hónapban, ezek oroszlánrésze már kisebb városokban működik. A területi terjeszkedés mellett a termékfronton is erősít a cég, a közeljövőben kerül a polcokra az Osiao termékcsalád, amely már az ázsiai közönség ízléséhez van igazítva. A helyi digitális térben is aktív a vállalat, főleg mert így ott is találhatnak maguknak fogyasztót, ahova a disztribúciós háló még nem ér el.
"Ma, a kínai online megrendeléseink 70 százaléka olyan városokból jön, ahol fizikailag nem vagyunk jelen. Azt is könnyen kikövetkeztethetjük, hogy a kereslet mely régiókban van meg, és hova érdemes benyomulnunk" - fejtette ki a szakember.