Hírek
22763 hír az adatbázisban
Tisztelt Vásárló Program a DIMSZ-től
Marketinginfo.hu - 2012-09-20 17:47
DM

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség az Origóval közösen indít programot Tisztelt Vásárló néven, derült ki a szervezet Reklámfeszten tartott előadásából.

A program hidat kíván verni a vásárlók, a marketingkommunikációs tevékenységet folytató cégek és az illetékes hatóságok között a kommunikáció vásárlóbarátabb megvalósulása érdekében. A program egy fogyasztói felméréssel indult, amelynek eredménye egyértelműen rávilágít a vásárlók tájékoztatás iránti igényére.

A Tisztelt Vásárló Program legfontosabb célkitűzése, hogy a fogyasztókban tudatosítsa az őket védő szabályozási rendszer elemeit: a vonatkozó jogszabályokat és a szakma saját önszabályozását. A program céljai arra is kiterjednek, hogy a cégek és a vásárlók között valódi párbeszéd alakuljon ki, valamint, hogy a reklámüzenetek fogyasztói élményt nyújtsanak a kéretlen megkeresések helyett. Az alapítók, vagyis az Origo és a DIMSZ mellett több cég is segíti a program megvalósulását, köztük a Crane, a Dr. Hatházi Vera Ügyvédi Iroda, a TeleDirect, a Virtual Call Center, a KutatóCentrum és az Ipsos. A Tisztelt Vásárló kezdeményezés szakmai partnerei pedig az Önszabályozó Reklám Testület és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

A Tisztelt Vásárló központi eleme az október elsején induló tiszteltvasarlo.postr.hu blogoldal, amelyen a vásárlók és a kommunikációs szakemberek minden fontos információt megtalálnak: jogszabályok értelmezését, adatvédelemhez kapcsolódó tudnivalókat, betekintést a márkák világába és interjúkat a hatósági oldallal, a márkák képviselőivel és a fogyasztókkal. Az oldalon az informatív cikkek mellett a látogatók kérdéseiket is beküldhetik. A DIMSZ a program indulásaként megújította Etikai Kódexét, amely a napokban lesz nyilvános a szövetség honlapján, az elkövetkező hetekben pedig több konferencián is jelen lesz szakértőivel.

A program egyik elemeként a KutatóCentrum kutatássorozatot indított, melyben a vásárlók reklámüzenetekre vonatkozó, vélt és valós ismereteit kívánta felmérni. A napokban készített első kutatásból kiderült: a fogyasztók közel háromnegyede ismeri el, hogy tájékozottsága nem kielégítő, és mindössze minden tizedik vásárló hiszi magát tájékozottnak a témában. Sajnos a válaszokból az is látszik, hogy ez utóbbi csoport is túlbecsüli tudását, mivel válaszaik alapján a valóságban a megkérdezettek mindössze 6 százaléka bizonyult megfelelően tájékozottnak. A legnagyobb bizonytalanság az elektronikus reklámüzenetekre vonatkozó ismeretekben érezhető, ahol például a válaszadók 31 százaléka nem tudja, további 40 százaléka pedig rosszul tudja, hogy a személyhez nem köthető céges email címre (pl. info@) előzetes hozzájárulás nélkül is bárki küldhet reklámüzenet. Hasonlóan nagy hiányosságok vannak a telefonos és postai megkeresésekre vonatkozó tájékozottságban is. A válaszokból ugyanis kiderült, hogy a lakosság kétharmada nincs tisztában azzal (nem tudja vagy rosszul tudja), hogy bármikor kérheti, hogy egy adott cég többet ne keresse őt telefonon, de szintén 60 százalékuk tudása hiányos, ha a postai címek harmadik félnek történő átadásáról kérdezték. Habár a megkérdezettek csupán 7 százaléka élt már panasszal nem megfelelő adatkezelés miatt, a kutatásból az is kiderült, hogy a fogyasztók többsége nem is tudja, kihez fordulhat ilyen esetekben. A felmérés tehát egyértelműen rávilágít arra, hogy fogyasztói oldalról is van igény az alaposabb tájékoztatásra.

A Tisztelt Vásárló Program jövőbeni tervei között szerepel egy díj és egy minősítési rendszer alapítása, illetve egy termék információkhoz köthető adatbázis létrehozása.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A 4Life Direct csatlakozott a DIMSZ-hez
  Tendereztetési ajánló a DIMSZ-től
  DIMSZ: elindult a Tisztelt Vásárló blog
  Hazai és nemzetközi kutatás indul a direkt marketing piac felmérésére
  DMA Day-t rendeztek Budapesten
  Jön a DIMSZ szemináriuma
  Megújult a DIMSZ Etikai Kódexe
  Arany LolliPOP díjat nyert DIMSZ galambos kampánya
  Ismét DM agytágítás
  A kiskereskedelem nem vész el, csak átalakul
  E-kereskedelmi mélyvíz a Reklámfeszten
  Több mint négy és fél órát tévézünk
  Változik a fogyasztási szerkezet
  Szeptemberben jön az első ReklámFeszt
  Közösen fesztiválozik a kommunikációs szakma
  Átnevezték a DMSZ-t

További hírek ebben a kategóriában

Hogyan hódítsunk meg egy pasit? ...
Hogyan használj fehérítőt, hogy ...
Japánban a Coca Cola otthoni tes...
Mit ajándékozzunk férfiaknak?




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...