Hírek
23556 hír az adatbázisban
Egymást erősíti az email és a közösségi média
Marketinginfo.hu - 2012-09-13 17:15
DM

Szeptember 13-án került megrendezésre az első magyar Email Marketing Konferencia a Danubius Hotel Gellértben, ahol az előadók első sorban az email marketing és a közösségi média kölcsönhatásait fejtegették.

Az elektronikus levelezés történetének áttekintése nyitotta az eseményt, majd Sági Ferenc az NRC Piackutató kft. képviselőjeként az email marketing jelenéről és jövőjéről beszélt egy aktuális felmérés tükrében. Az előadásból kiderült, hogy a sokat temetett reklámeszköz közel sem áll olyan rosszul, mint ahogy általában gondolják. Az elektronikus fiókok felhasználóinak például mindössze 3 százaléka használ spam szűrőt, közel felük rendszeresen nyit meg edm leveleket, majd' ötödük pedig külön postafiókot tart fent a reklámtartalmú küldeményeknek.

Az is kiderült, hogy a megkérdezett internetfelhasználók az online reklámozási formák közül az edm-et tartják a legkevésbé zavarónak. A reklámlevelek legsikeresebben célba jutó témái pedig az üdülés, a szabadidős programok, illetve a vállalatok rendkívüli árakciói.

Forgács Mariann, a BeSocial munkatársa az email marketing és a közösségi média kapcsolatának alapjait fejtette ki. Az előadás lényege az volt, hogy a két csatorna nem szükségszerű ellensége egymásnak, sőt képesek egymás hatékonyságának növelésére.

Az ehhez szükséges adatbázis kiépítésének mikéntje már Lévai Richárd (RG Stúdió) előadásának témája volt. A szakember szerint a fő cél a két csatorna előnyeinek ötvözése. Az elektronikus levelezés a hatékonyabb elérést, a közösségi média kétoldalú kommunikációt ad. A kampányok levezénylésének módszereit pedig az Onlinemarketing.hu kft.-től érkező Berényi Konrád osztotta meg a közönséggel. Itt - csakúgy mint az előzőekben - a Facebook volt a fő téma, valamint a rajta folytatott marketing tevékenység kockázatai (megszűnő márkaoldalak, az FB-n folyó reklámtevékenység szabályozása). A szakember szerint a leghatékonyabb közösségi médiás kommunikációs formának az alkalmazások gyártása bizonyult. Ezzel ugyanis kikerülhető a legtöbb jogi akadály. Persze egy alkalmazás kifejlesztése pénzt, munkát, kreativitást és időt igényel, és reklámozni sem árt, de egy jól elindított aplikáció már önálló életet él, a vállalatnak pedig csak "szüretelnie" kell az email címeket és egyéb adatokat.

A Vatera email marketingjét irányító Dely Gábor a célzott, feliratkozott életútkövetésről beszélt és arról, hogy a különböző online eszközök hogyan épülnek egymásra. Ennek persze előfeltétele a meglevő címlistában szereplő fogyasztók többlépcsős osztályozása, és a stratégia egyes csoportokra szabása. Elmondása szerint a Facebook kommunikáció, a Facebook hirdetések, az emailek és az Adwords sok esetben segítette egymást, amikor egy eszköz önmagában kevés lett volna egy-egy fogyasztó, vagy egy-egy csoport megmozgatására.

Az esemény legfőbb tanulságai, hogy bár sokan temetik az email marketinget, korántsem halott, mint kommunikációs eszköz, hogy megfelelő címlista esszenciális bármilyen kampányhoz, hogy a címlista szegmentálása több mint fél siker, valamint, hogy a különböző online eszközök sokféleképpen kompatibilisek egymással, és megéri vegyíteni őket.

Pálfi Károly



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Friss trendek az email marketingben
  A közösségi média a leghatékonyabb B2B csatorna
  Negyedszázados a Marketing Konferencia
  A közösségi média növekvő szerepe az álláskeresésben
  Stabilan emelkedő forgalom a szálláshelyeken
  Közösségi média: felhígul a marketinges tartalom?
  Emelkedő közösségi média költések
  A közösségi médiában erősít a Google
  Globális közösségi kampányt indít a Swarovski
  A közösségi média hálójában a legnagyobb cégek
  Online marketing workshopot szervez az MMSZ

További hírek ebben a kategóriában

Megtakarítani sosem késő - Így z...
Így tehetsz szert kedvező áron s...
Tippek Törökországba utazóknak: ...
Az Euronics online kérdőív eredm...