A YouGov piackutató vállalat top 20 brands listáját a BrandIndex nevű márkakövető rendszer adatai alapján rakja össze félévente. A fogyasztók az alábbi szempontok alapján ítéltek: minőség, érték, jó hírnév, általános benyomások és személyes szimpátia. A piackutató cég kiemelte, hogy az Amazon első helye jól tükrözi a márka dominanciáját az online kereskedelemben - adta hírül a
Marketing Magazine.
A Google két év után került le az élről. A visszaesésben a cég adatvédelmi ügyei és a Google+ mérsékelt sikere is szerepet játszott. Mindennek ellenére a fogyasztók nagyra értékelték a vállalat innovációit (pl. Google Glasses) és pionír szellemiségét.
A BBC iPlayer a harmadik helyen debütált, a negyedik pozíciót a Marks & Spencer, az ötödiket pedig a BBC foglalta el. A YouGov szerint a műsorszolgáltató jó helyezése alátámasztja a tényt, hogy közelmúltbeli nehézségei ellenére is a szigetország egyik legmeghatározóbb márkájáról van szó. Új szereplő a listán a Samsung, a Freeview és a Dyson, kimaradt viszont a Walkers, a Panasonic, a Dove és a Thorntons.
A teljes lista
itt tekinthető meg.