Hírek
20369 hír az adatbázisban
Új tulajdonoshoz került a Borsodi Sörgyár
MTI - 2012-04-04 07:52
Márkák

Az észak-amerikai Molson Coors sörgyár kedden bejelentette, hogy megállapodást kötött a StarBev L.P. cég megvásárlásáról, 2,65 milliárd euróért (3,54 milliárd dollár) a CVC Capital Partnerstől.

A Molson Coors közleménye szerint az amszterdami, illetve prágai központú StarBev kilenc sörgyárat üzemeltet Kelet- és Közép-Európában, és 2011-ben mintegy 0,7 milliárd euró (1 milliárd dollár) árbevételt és 241 millió euró (322 millió dollár) kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el.

"A StarBev felvásárlása tökéletesen illeszkedik a Molson Coors az irányú stratégiájába, hogy szélesítsük a prémium márka portfoliót, és erősítsük jelenlétünket a világ feltörekvő piacain" - mondta Peter Swinburn, a Molson Coors elnök-vezérigazgatója.

"A komoly történelmi hagyományokkal és növekedési potenciállal rendelkező közép- és kelet-európai piac, amely kezd visszatérni a gazdasági válság előtti növekedési szintre, igen vonzó lehetőségeket rejt magában. A StarBev a közép-kelet-európai régió piacvezető szereplőjeként remek lehetőséget jelent a Molson Coors számára növekedési céljai eléréséhez, valamint ahhoz, hogy megfelelő alapot biztosítson a legfontosabb márkáinak - mint például a Carling - közép-kelet-európai bevezetéséhez. Eközben a StarBev nemzetközileg is ismert márkája, a Staropramen bővíti a Molson Coors portfolióját a már meglévő és a jövőbeni piacokon egyaránt."

A StarBev jelenleg több mint 4.100 embert foglalkoztat. Termelést folytat Csehországban, Szerbiában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Magyarországon, Montenegróban, valamint értékesít Bosznia-Hercegovinában és Szlovákiában. Magyarországon a Borsodi Sörgyár tartozik a céghez.

A StarBev évente 13,3 millió hektoliter sört készít és az említett országok mindegyikében vezető, illetve első harmadbeli piaci részesedéssel rendelkezik. Portfoliója több mint 20 márkából áll, melyek között olyanok is megtalálhatóak, mint a Borsodi, a Kamenitza, a Bergenbier, a Ozusko, a Jelen és a Niksicko. Emellett hivatalos forgalmazója a Stella Artois, a Beck's, a Hoegaarden, a Lowenbrau és a Leffe márkáknak is.

A tranzakció, az európai versenyhatóságok jóváhagyása után, várhatóan 2012 második negyedévében zárul. Ezután a StarBev külön üzleti egységként fog működni a Molson Coorson belül, és megtartja csehországi székhelyét.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Új marketing igazgató érkezett a Borsodihoz
  Közúti ellenőrzések: ajándéksörrel jutalmazott a Borsodi
  Felvásárolták a StarBev-et
  Új igazgató a Borsodi élén
  A Ferencváros nyerte a Borsodi kampányát
  Új csomagolásban a Borsodi
  Újraindul a Sörözz a csapatodért kampány
  A Borsodi a Hegyalja fesztivál névadó szponzora lesz
  Egyedi fesztivál designban a Borsodi

További hírek ebben a kategóriában

Őrületes foci a Pepsivel
Új növényi italcsalád a Coca-Col...
Megújul az Accor Hotels
Folyékony műtrágyát is gyárt jún...