Hírek
22365 hír az adatbázisban
Új válsághelyzeteket teremt a közösségi média
Marketinginfo.hu - 2011-09-05 11:35
PR

Egyre több, a közösségi hálókon kirobbanó krízis szituációval kell szembenézniük a márkáknak - figyelmeztet egy friss amerikai tanulmány.

Az Altimeter Group tanulmányában olyan amerikai eseteket értékelt, amelyeknél a márkahírnevet fenyegető válság a közösségi oldalak egyikén robbant ki. A tanácsadó cég 2011 során eddig hat komolyabb esetet regisztrált, amikor a közösségi médiában gyűrűző krízis szélesebb sajtónyilvánosságot kapott, üzletpolitikája megváltoztatására kényszerített egy céget vagy mérhető pénzügyi veszteséget okozott.

Az Altimeter szerint a kríziskommunikációs stratégiával felkészült vállalatoknak is új kihívást jelentenek a közösségi hálók. Az elmúlt tíz év során az internetnek köszönhetően kirobbanó 50 komolyabb céges válság közül 22% a YouTube-ról indult. Újabb 22 százalékot online közösségek hívtak életre, míg a blogok szították krízissé az esetek 20 százalékát. A Twitter a válságok kirobbanásának 18 százalékáért, míg a Facebook 14 százalékért felelt.

A márkahírnevet fenyegető válságok hátterében az Altimeter szerint 15 esetben a cég kiábrándító teljesítménye, 14 esetben az ügyfélkapcsolatok elhanyagolása állt. 12 esetben etikai okok miatt robbant ki a botrány, nyolcat pedig az érintett vállalatok munkatársai hívtak életre.

Causes of Social Media Crises

A tanácsadó cég tanulmányával arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy a hasonló válságok 76 százaléka megfelelő felkészültséggel és a krízishelyzet kezelésével elkerülhető vagy minimalizálható lenne.

Példaként a Greenpeace Mattel ellen intézett kampányát említi a cég, amely során a környezetvédő csoport azzal vádolta meg a Barbie gyártóját, hogy a termékei csomagolásához szükséges papírt erdőirtásból szerzi. A Mattel a Facebookon elharapódzó válságra reagálva először letiltotta a hozzászólási lehetőséget, majd reagált a rágalomra, és végül bejelentette, hogy változtat beszerzési forrásain.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Elkészült Magyarország Krízistérképe
  Magyarország Krízisterképe a MPRSZ-tól
  Eljött a marketing kora
  A közösségi média növekvő szerepe az álláskeresésben
  A közösségi vásárlásnak is köszönhető az e-kereskedelem felfutása
  Ügyfélszerzés: szükséges, de nem elégséges feltétel a közösségi média
  Online marketing: jön a közösségi média és a mobil

További hírek ebben a kategóriában

Hasznos tippek a vezetéssel szem...
Tippek - Hogyan tartsuk melegen ...
Az autó feketedoboza, menetrögzí...
Hasznos tanácsok kerítésválasztá...