Hírek
22492 hír az adatbázisban
Egyre többet költünk a neten
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2011-08-30 15:09
Digitális

2010-ben is gyors ütemben bővült a magyarországi internetes kereskedelem - derül ki a GKIeNET friss kutatásából.

Kevés olyan gazdasági terület van, aminek fejlődésére a 2008 óta tartó recesszió kedvező hatással volt, az internetes kereskedelem viszont ezek közé tartozik - fogalmaz a kutatócég közleménye. Bár sok kereskedő kényszerként éli meg a fejlesztéseket, a folyamatosan bővülő internetes vásárlói kör mégis kecsegtető növekedési lehetőséget rejt az időben lépők számára.

A webboltok forgalma 2010-ben meghaladta a 133 milliárd forintot, ami több mint egyharmados növekedés a 2009-es szűk 100 milliárdos adathoz képest, és a teljes kiskereskedelmi forgalom 1,8 százalékának felel meg. Az idei árbevétel a kutatók szerint 155-160 milliárd körül alakulhat, ami pedig az összforgalom 2,2 százalékát jelentené.

Mindez ráadásul - módszertani okokból - nem tartalmazza az online aukciós piacterek adatait, amelyeken összesen mintegy 30 milliárd forintnyi áru cserélt gazdát tavaly.

A hazai e-kereskedelem legnépszerűbb termékkategóriái az étel-ital, a háztartási gépek, a könyv, újság magazin, a ruházat, a számítástechnika és a műszaki cikkek voltak, elsősorban ezeket keressük az interneten.

A kutatásból kiderül, hogy a hazai piac legnagyobb szereplői komolyabb megújulás nélkül is növelni tudták forgalmukat, amiből az is következik, hogy a hagyományos kosaras vásárlást kínáló új belépők szinte kivétel nélkül a legalacsonyabb árbevétel-kategóriába kerültek.

Magyarországon 2010 utolsó negyedévében a 14 évesnél idősebb lakosság 58%-a (4,9 millió fő) rendelkezett internet-hozzáféréssel, melyen belül 53%-ot tett ki a naponta internetezők aránya, és 10% alá csökkent az internetet egyáltalán nem használók aránya.

A 14 éven felüli népesség 14%-a (1,2 millió fő) vásárolt már online, vagyis 2010-ben számottevően nőtt azok száma, akik már próbálták az interneten keresztüli vásárlást. A rendszeresen (havonta legalább 1 órát) internetezők 32%-a vásárolt már a világhálón.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Hogyan hatott a vírus az internetes kereskedelemre?
  Így interneteznek az 55 év feletti fiatalok
  Inkább itthon költünk nyaralásra
  Lassú növekedés, stagnáló fogyasztás
  A Citibanké Magyarország legjobb internet bankja

További hírek ebben a kategóriában

Alapos igényfelmérés nélkül képt...
Határon átívelő online sütőakadé...
Ahol a kultúra és a rádiózás tal...
Egyes amerikai kórházakban robot...