Hírek
21522 hír az adatbázisban
Javult az MNB imázsa
Marketinginfo.hu - 2011-06-22 14:49
Márkák

Erős a jegybank márkaismertsége, nemrégiben zajlott arculatváltásáról azonban csak kevesen hallottak.

Magas és 2011-ben nem változott a Magyar Nemzeti Bank ismertsége. A jegybank imázsa kismértékben erősödött, észlelt függetlensége pedig nőtt - derül ki a GfK Hungária kutatásából, melyet 2011 májusában végzett.

A megkérdezettek 81 százaléka hallotta már az MNB rövidítést, és 91 százalék azok aránya, akik tisztában vannak azzal, hogy az MNB a Magyar Nemzeti Bank rövidítése, vagyis a "márkanév" igen magas ismertséggel rendelkezik. Az ismertséget illetően az elmúlt időszakban nem történt jelentős változás. Az átlagosnál magasabb az MNB ismertsége a magasabb végzettségű (legalább érettségizett), a magasabb jövedelmű válaszadók körében, illetve a fővárosban és a nagyobb településeken.

A vizsgált imázs elemek közül az elmúlt 2 évben az "Átlátható működés", a "Közérthetőség" és a "Döntéskészség" egyértelmű javulást mutat, míg a "Köztiszteletben állóság" tekintetében nem tapasztalható változás.

A megkérdezettek közül minden ötödik hallott már az MNB arculatváltásáról. Az arculatváltás megítélése semleges, csupán minden ötödik válaszadó érezte úgy, hogy ezzel a jegybankról alkotott véleménye romlott.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Zöld pénzügyi pályázatot írt ki az MNB
  Az MNB a hátrányos szociális helyzetű gyerekekért
  Átadták az MNB kiválósági ösztöndíjakat
  Arculatot vált az MNB
  Magyar márkák: le kell vetkőznünk téves hiedelmeinket

További hírek ebben a kategóriában

Megmozgatja a magyar sörpiacot a...
Megújul és prémium kategóriába l...
Elektromos autók a 89. Genfi Aut...
Bosch 2018-ban ismét rekord árbe...