Hírek
22566 hír az adatbázisban
A magyar vásárlók felét nem érdekli az autógumi márkája
Marketinginfo.hu - 2011-04-18 20:14
Kutatás

Az Árukereső.hu árösszehasonlító oldal elemzéséből kiderült, hogy a magyar vásárlók háromnegyedénél a gumiabroncs ára a legfontosabb szempont a döntésnél.

A nyári gumik iránti megnövekedett kereslet kapcsán az Árukereső.hu az oldalán megforduló közel havi 2 millió látogató érdeklődését és vásárlási szokásait elemezte. Az érdeklődők háromnegyede a legolcsóbb árkategóriában, azaz 19.000 forint alatt választott abroncsot. Ez jól mutatja, hogy ebben a piaci szegmensben az árérzékenység a legmeghatározóbb vásárlói magatartás, és csak ezután következnek olyan döntési szempontok, mint a márka, a jobb minőség és az egyéb megtakarítási lehetőségek.

A fogyasztók több mint fele úgy kezdi meg a keresgélést az Árukereső.hu több mint 10.000 nyári gumi ajánlata közt, hogy nincs konkrét elképzelése arról, milyen márkájú abroncsot szeretne. Az magyar online vásárlók többsége lengyel abroncsot vesz. A vásárlások során a márkákat tekintve a Kormoran lett a legnépszerűbb, melyet a Michelin és a Debica gumik követtek a dobogón. Negyedik helyre a BFGoodrich, ötödikre az Hankook abroncsok kerültek.

A hazai autósok közül a legtöbben 195 milliméter szélességű nyári gumit keresnek (a vásárlók negyede), és kb. hatoduk választ 205, illetve 185 milliméteres abroncsot. Az átmérő tekintetében a 15 colos a favorit (a vevők több mint harmada választja ezt), és átlagosan tíz emberből kettő választ 16 vagy 14 colos autógumit.

A fogyasztók pontosabb tájékoztatása érdekében az Európai Unió előírásai szerint 2012 őszétől a gyártóknak a gumi három új fontos jellemzőjéről kell majd tájékoztatást adniuk: az üzemanyag-hatékonyságról, a nedves tapadásról és a külső gördülési zajról. Az új címkék várhatóan hasonlóak lesznek a háztartási gépekről már ismert energiahatékonysági címkékhez.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ezért jó választás a Gumitop.hu, ha autógumit vásárolnál (x)
  Az Abroncs Kereskedőház nyári gumikat adományozott
  A Dunlop elindítja új márkakampányát
  Goodyear abroncsokon futnak a kamion EB autói
  A magyarok hosszabb időt is hajlandók autózni a bevásárlásért
  Ügynökséget választott a HTA
  Az autósok kétharmada kevesebbet használja kocsiját
  Gumiválasztáskor az ár az első
  Felmérés a gumiabroncs-vásárlási szokásokról

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok többsége vásárolt div...
Az idei digitális fotós trendek ...
Az informatikai szakemberek élet...
A fiatalok csupán 31 százaléka t...