A rövid határidő dacára a pályázatra több mint százötven alkotás érkezett az ország minden részéről: megannyi szubjektív baromfiudvar rajzokon, festményeken, digitális képeken. Csorbai Attila, a BTT igazgatója azt mondja: a kampány a kiváló minőségű, ellenőrzött magyar baromfi és baromfitermékek népszerűsítéséről szól.
A zsűri szerint Kutor Gábor volt a legügyesebb. A kisfiú a marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola második osztályos tanulója. A nyolcéves gyermek élénk színekkel operáló, expresszív zsírkrétarajza októberben egy hónapon keresztül lesz látható Budapest 200 világító reklámhelyén, citylightokon.
A további díjazott munkák a Fejér megyei Tordasról és Budapestről a Terézvárosból érkeztek, alkotóik tárgyjutalomban részesülnek. A harminc legjobb alkotásból a BTT vándorkiállítást szervez, amelyet a kampány külön bejáratú, arculatelemekkel kipingált Volkswagen T2-es transzportere, a magyar baromfit népszerűsítő baromfibusz fuvaroz el az országjáró kampány összes további állomására.
A baromfibusz állomásain felismerőjáték, kivágós és kvíz szórakozatja az érdeklődőket, a Kukori és Kotkoda rajzfilmsorozattal kiegészülve. A baromfibusz szeptember 25-én Szarvason vonult fel a Pulyka Napján, ezt követően október 2-án a szentesi kacsaünnepen állomásozott, végül október 9-én a siófoki Tojásfesztivál keretében lehet találkozni vele.
Szakonyi Balázs