Hírek
22468 hír az adatbázisban
Stabilizálódott a vegyiáruk és kozmetikumok piaca
Marketinginfo.hu - 2010-10-04 10:17
Kutatás

A kategóriák kiskereskedelmi forgalma nem változott január-augusztusban, nőtt azonban több termék, köztük a toalett papír, a mosogatószer, a szappan és az arc- és szemránckrém eladása.

Stabilizálódik a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok évi 300 milliárd forintot meghaladó piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk nem változott idén január-augusztusban, a tavalyi első nyolc hónaphoz viszonyítva, sem értéket, sem mennyiséget tekintve - jelentette a Nielsen piackutató vállalat.

A legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategória közül mind értékben, mind mennyiségben nőtt a toalett papír, mosogatószer, szappan, rovarirtó, konyhai törlőkendő, arc- és szemránckrém, továbbá egészségügyi betét bolti eladása, múlt év január-augusztushoz képest.

A Nielsen által mért háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriák közül a legnagyobb forgalmú tíz termék - értékben mért - kiskereskedelmi eladásának változása 2010. január-augusztusban, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Százalékban

A bolttípusok között növekvő ütemben erősödött a drogériák pozíciója. Forgalmuk értékben 6, mennyiségben pedig 4 százalékkal emelkedett az első nyolc hónap során, a tavalyi hasonló időszakkal összevetve.

Emellett a fogyasztók jelentős aránya részesíti előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit. Az élelmiszerekhez képest jóval koncentráltabb a vegyiáruk beszerzése. A hipermarket tartja vezető pozícióját: az értékben mért eladásokból január-augusztusban 38 százalék jutott rá (ez 1 százalékponttal kevesebb a tavalyinál). Ugyanakkor a drogéria piaci részesedése egyik évről a másikra 25-ről 27 százalékra nőtt, így e két bolttípus viszi el a forgalom közel kétharmadát.

A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres csatorna részaránya stabilan 18 százalék, a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése alacsony, és általában stabil. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum első félévi forgalma megközelíti a 200 milliárd forintot.

A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategória - értékben mért - kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban

Szakonyi Balázs



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Hatékony fegyverek a ráncok ellen (x)
  Hogyan készítsünk otthon szappant? (x)
  Jogsértő a Henkel összehasonlító reklámja
  Stagnál a háztartási vegyiáruk piaca
  Stagnál a vegyiáruk piaca
  Erősödött a drogériák piaci pozíciója
  Egyre többet költünk a jó megjelenésre
  Erősödött a drogériák pozíciója a vegyiáru és kozmetikum kategóriában
  Mennyiségben esett a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalma

További hírek ebben a kategóriában

Az informatikai szakemberek élet...
A fiatalok csupán 31 százaléka t...
Az elektromos mobilitásra való á...
Többen dolgoznak rövidített munk...