Hírek
22867 hír az adatbázisban
A méret mögött a lényeg
Marketinginfo.hu - 2010-01-12 12:15
Kereskedelem

Miközben pl. a Tesco otthonában, Nagy Britanniában a kisebb szupermarketek adják az élelmiszer-kereskedelem gerincét, addig az Expressz üzletek nyitásával itthon új kategóriát hoz létre a Tesco hálózat.

Míg a válság közepette mindenki a fogyasztókkal és a vásárlói szokások változásával van elfoglalva, érdemes figyelni az erre reagáló kiskereskedelmi piac átalakulásaira. A kettő ugyanis nem függetleníthető egymástól, az élményvásárlások visszaszorulásával a hipermarketek mellett ismét előtérbe kerül a kisebb, gyakoribb, de gyorsabb beszerzésre lehetőséget teremtő szupermarket forma.

Molnár Kristóf, a Tesco formátumfejlesztési igazgatójának elmondása szerint a fogyasztók ebből a szempontból egyre tudatosabbak. Egyszerűen felismerik, hogy nagyobb, szélesebb kínálattal rendelkező üzletekben könnyebben elcsábulnának, így az impulzusvásárlások csökkentése érdekében inkább vásárolnak kisebb boltokban. A sok esetben a sűrűn lakott városrészektől távol eső hipermarketekhez képest a központi vagy forgalmas helyen fekvő szupermarketek azért is válhatnak fontosabbá, mert elérésükhöz nem szükséges autózni, vagyis a vásárló benzint spórol meg – teszi hozzá a szakember. Az alapterület miatt valamivel szűkebb választékot ráadásul kisebb üzletek esetén más kényelmi szempontok bőven kárpótolják. Napjaink felgyorsult világában a kiskereskedelemmel szemben is elvárás a gyorsaság, egy kisebb bolt pedig könnyebben átlátható, így időben is megkönnyíti a vásárlást.

A Tesco saját tapasztalatai mellett a fogyasztói elvárások változását piackutatások is igazolják. A Nielsen rendszeresen végez felméréseket a boltválasztás legfontosabb szempontjainak feltárására, és a legutóbbi eredményeken egyértelműen érezhető a fontossági sorrend átalakulása. Mostanra ugyanis a legfontosabb a vásárlók számára, hogy: "A boltban könnyen megtalálom, amire szükségem van", majd ezt követi második helyen, hogy mindig legyen készleten az áru, amit keres. Utóbbi szempont korábban kevésbé számított, miközben a korábbi három év listavezetője, a "Mindent, amire szükségem van, megtalálok egy boltban" idén a harmadik helyre szorult vissza.

Táblázat: Boltválasztás szempontjainak rangsorában az első tíz, a legutóbbi időszak Shopper Trends tanulmányaiban.


következő oldal   





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nyakpárna alkalmazása megelőzésként, és a nyakfájás enyhítése céljából (x)
  Tesco Marina Center nyílt Balatonfüreden
  300 millió darabbal kevesebb Tesco szatyor fogy
  400 milliót adományozott a Tesco
  Csökkentek az élelmiszer eladások 2009-ben
  Második Expressz üzletét nyitotta a Tesco Csepelen
  Újabb Tesco Expressz nyílt Zuglóban
  Újabb Tesco Express nyílt a fővárosban
  Tesco Express nyílt Óbudán és Csepelen

További hírek ebben a kategóriában

Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyaror... Újabb Tesco mini shopok
2022-11-02 10:32
Az ország legnagyobb BMW M-es ke...
Te mersz felnőtteknek való eszkö...
Az oroszországi Volkswagen leáll...
A Notino sikere Magyarországon