Hírek
22467 hír az adatbázisban
Márkatörténet: Dove
Marketinginfo.hu - 2009-10-14 10:26
Márkák

A nők nyelvét folyékonyan beszélő krémszappan titka a "bevált recepten ne változtass" stratégia. Bár a lényeg több mint 50 éve változatlan, a Dove kommunikációja többször bizonyult forradalminak.

Égési sérülések tisztítására használt készítményből a világ egyik legismertebb márkája lett. A Dove márka alapját jelentő krémszappant a második világháború alatt fejlesztették ki, sebek és égési sérülések tisztítására használták. A francia technológiát 1952-ben a márka mostani gazdája, az Unilever vásárolta meg, így a bőrsemleges pH-értékű és 1/4 rész hidratáló krémet tartalmazó termék elindulhatott világhódító útjára.

A magát a "közönséges" szappanokkal szemben krémszappanként pozícionáló márka nevét mégis egy holland szappangyár után, a De Duif angolra fordításával kapta. A Dove némi termékfejlesztés után 1957-ben mutatkozott be az Egyesült Államokban. A márka több mint 50 évvel ezelőtt ugyanazzal a megkülönböztető ismérvvel indította első reklámkampányait, amire ma is épít: a Dove nem szárítja a bőrt, mint a hagyományos szappan (megj.: hagyományos szappan: fő hatóanyaga zsírok és olajok elszappanosításával készül - szerk.). A Dove egyik kulcselemeként megismert jelenet, a szappanformába öntött hidratálókrém már ekkor megjelent a reklámokban.

A márka más fontos jegyein sem változtatott az évek során. A terméknevet megjelenítő galamb logó a kezdetek óta változatlan, csakúgy mint a krémszappan alakja és a Dove felirathoz használt betűtípus. Hasonlóképp évtizedek óta elkíséri a márka termékeit az üzenet: "1/4 rész hidratáló krémet tartalmaz".





következő oldal   





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Hogyan készítsünk otthon szappant? (x)
  Innováció: hajolajjal bővít a Dove
  Önbizalomépítő üzenetekre cseréli a negatív hirdetéseket a Dove
  Megújult a Dove termékcsalád
  Happy Hours akciót tart a Dove
  Márkatörténet: Nokia
  Új termékcsaláddal bővül a Dove
  Márkatörténet: Shell
  Márkatörténet: Audi
  Márkatörténet: Nescafé

További hírek ebben a kategóriában

Leáll a termelés augusztusban a ...
Átadták a Besweet Csokoládémanuf...
Terjeszkedik az AutoWallis
A Prologis a legkiválóbb európai...