Hírek
22818 hír az adatbázisban
Barátkozik-e a kreativitás és a hatékonyság?
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2008-09-24 09:13
Reklám

Gyakori kérdés. Újabb válasszal kísérletezett Havasi Zoltán, a Young & Rubicam stratégiai igazgatója a Reklámkonferencia első napján.

Havasi Zoltán a reklámhatékonysággal foglalkozó szekcióban kereste a választ az örök kérdésre, miszerint "jó barát-e a kreativitás és a hatékonyság". A szakember a MAKSZ adatai alapján végzett mini kutatást, mellyel arra volt kíváncsi, hogy hány olyan ügynökség és hirdető akad, akik az elmúlt 5 évben mind EFFIE-n, mind Arany Pengén diadalmaskodni tudtak.

Azt találta, hogy az elmúlt fél évtizedben 144 EFFIE és 263 Penge került kiosztásra. A több mint 400 díjon 66 ügynökség és 167 ügyfél osztozott. Ha azt nézzük, hogy hányan tudtak diadalmaskodni mindkét versenyen, 26 ilyen ügynökséget, illetve 32 hirdetőt találunk. Viszont ha arra vagyunk kíváncsiak, hányan győzedelmeskedtek a hatékonysági és a kreatív versenyen ugyanazon pályaművel, akkor már csak 9 ügynökség és 10 ügyfél marad a kalapban.

Bár a fenti kutatás nem pontos - például a nevezők teljes listáját nem vetette össze Havasi -, azt azonban mindenképpen jelzik a számok, hogy nehéz mindkét "világban" helyt állnia ügynökségnek és ügyfélnek. Pedig a recept elvileg egyszerű. Legalább is az IdeaManagement szerint, melynek vezetője, Ralf Langwost egy korábbi EFFIE konferencián itthon is beszélt a hatékonyság versus kreativitás témakörről.

Langwost számos díjnyertes kampány vizsgálata alapján azt állapította meg, hogy mindkét szempontból akkor lehet sikeres a kommunikáció, ha a stratégia csupán egyetlen dologra fókuszál, az ötlet szintjén az üzenet úgy szól a lényegről, mint senki más, és a kivitelezés is egyetlen képre fókuszál.

Havasi Zoltán ezzel kapcsolatban úgy foglalta össze a siker kulcsát, hogy amit le lehet egyszerűsíteni, azt le is kell, és a meglepetés effekt is fontos, ahogy az érzelmekre való hatás képessége, illetve a fogyasztó bevonása is.

Hozzátette, ezek az alapelvek sikerre vihetnek, ám a történetnek két oldala van. Így a leegyszerűsítés mindenképpen valamiről (üzenetről, információról, stb.) való lemondást jelent, a szokatlanságra törekvés egyben rizikózás is, míg az érzelmekkel operálás és a bevonásra törekvés olyan ingoványos terepre vihet, amely nehezen mérhető.

Mindezekből eredően a szakember úgy gondolja, nem véletlen, hogy igen ritka a mindkét szempontból érdekes és értékes megoldás, azaz a "kreatékonyság".



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Fejleszd a gyermeked kreativitását számfestő készletekkel! (x)
  Mennyire kreatívak a magyar ügynökségek?
  Továbbra is hasznos a kreativitás
  Kiállítást rendez a Reklámkonferencia
  Kerékpáros márkát épít a Y&R
  Megint mérlegelnek a Reklámkonferencián
  Inspirációt keresnek a reklámosok
  Újításokra készül a Reklámkonferencia

További hírek ebben a kategóriában

2022-es plus size divattrendek (...
Stílus, elegancia, hódítás - a f...
Az óvszerek használata és ellenő...
Fa vágódeszka, műanyag vágólap &...